× Xtreme Internet Solutions Logo

Home Over ons
Webdevelopment Grafisch design Promotionele campagnes SMS communicatie
Succesverhalen
Nieuws Media
Vacatures Neem contact op

Nieuws

Sms gateway
Sms gateway
Xtreme Internet Solutions beschikt over een SMS gateway API voor software ontwikkelaars. Met een SMS gateway kan u SMS berichten versturen. Verstuur wereldwijd miljoenen berichten en bereik uw doelgroep binnen seconden. Wilt u een SMS gateway integreren in uw platform, CRM of website? Met onze SMS gateway gaat dit snel en eenvoudig! Met onze SMS gateway integratie kunt u SMS berichten verzenden en ontvangen in uw eigen software via onze API's en webhooks. SMS Gateway voor developers Van alle communicatiekanalen heeft SMS met een open ratio van 98% nog altijd het grootste bereik. Onze gateway maakt het wereldwijd verzenden van bulk SMS eenvoudig en bruikbaar voor verschillende toepassingen. - Ingebouwde functies voor SMS-compliance (bvb opt-out) - API's in verschillende talen - Nationale en internationale routing mogelijkheden Bekijk API docs   Internationale SMS gateway Verbind je website of app met onze SMS gateway en profiteer van talloze directe operatorverbindingen om je bericht te leveren en API's in meerdere talen. - Verstuur SMS berichten wereldwijd - Kies uit lokale nummers in 37 landen - Betrouwbare directe SMS routes Lees meer over onze SMS gateway Eén SMS gateway voor elke use case Marketing Maak uw eigen SMS marketing campagnes Herinneringen Informeer klanten over levertijden Beveiligde updates Gebruik SMS voor tijdige meldingen Inlogcodes Stuur een eenmalig wachtwoord / 2FA code via SMS Notificaties Stuur exclusieve promo's & kortingen Gratis SMS gateway proberen? Wenst u meer informatie of een vrijblijvend testaccount aanmaken: SMS gateway API docs Wij hanteren geen licentiekosten of setupkosten. U betaalt enkel voor het SMS verbruik.
Stageplaats webdesign of marketing
Stageplaats webdesign of marketing
Op zoek naar een webdesign, webdevelopment of marketing stageplaats in Limburg? Wij geloven bij Xtreme Internet Solutions heel veel in een "al doende leert men"-mentaliteit, stages zijn bij ons dan ook zeer belangrijke momenten om mensen de kans te geven om te leren. Ons kantoor is gelegen in Dilsen-Stokkem, Belgisch Limburg en we werken voor de grootste merken en bedrijven wereldwijd. We zijn geen standaard webdesign bedrijf maar wij maken, verdelen en vermarkten onze eigen SAAS platformen. Bekijk zeker onze succesverhalen om meer inzicht te krijgen wat wij precies doen. Stage webdeveloper Bij Xtreme Internet Solutions bieden we studenten de kans om bij te leren van rasechte webdevelopers. Je wordt tijdens je stage ondergedompeld in de wereld van PHP, MySQL, Laravel en nog veel meer. Interesse in een stage als webdeveloper? Contacteer ons dan zeker. Stage frontend developer Ben jij een geboren frontender? Wil jij je specialiseren in het maken van de voorkant van websites? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij Xtreme Internet Solutions maken we websites en webapplicaties met passie en fierheid voor het vak. Wil jij alles leren over HTML, CSS, Javascript en nog veel meer? Geef ons dan een seintje! Stage webdesigner De vormgeving van een website is net zoals de achterliggende code heel belangrijk om een succesvolle website te maken. Bij Xtreme Internet Solutions houden we van mooi vormgegeven websites. Heb jij interesse om van onze webdesigners te leren hoe je de websites en webapplicaties van de toekomst kan vormgeven? Laat ons iets weten! Stage marketing Online marketing, Social Media, content marketing, video marketng, ... Bij Xtreme Internet Solutions hebben we klanten uit meer dan 85 landen en doen we uitgebreid aan internationale online marketing. Heb jij interesse om van onze marketeers te leren? Laat ons iets weten! Wegens beperkte beschikbaarheid raden we aan ons tijdig te contacteren voor een stageplaats. De plaatsen zijn steeds beperkt! [VACATURES]
Smstools goes international
Smstools goes international
We hebben onze website volledig vernieuwd en ook een lokale website gelanceerd in diverse andere landen. Onze SMS software en API is nu beschikbaar in België, Nederland, Frankijk, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland, USA en Verenigd Koninkrijk. Een overzicht van al onze Smstools websites: Smstools.be – Online SMS versturen via SMS API gateway België Smstools.nl – Online SMS versturen vanaf PC via internet of SMS API gateway Nederland Smstools.fr – Logiciel pour l’envoi de SMS en masse. Passerelle d’API SMS France. Sms-tools.de – Business SMS Massenversand Online SMS Programm SMS API Gateway Deutschland Smstools.com – Text Message Marketing Platform Low cost Bulk SMS USA Sms-tools.co.uk – Text Message Marketing Platform United Kingdom Smstools.at – SMS API Gateway Österreich Smstools.ch – SMS API Gateway Schweiz Smstools.lu – SMS Gateway API Luxemburg
Sms-marketing voor de detailhandel: Hoe start je jouw eerste campagne?
Sms-marketing voor de detailhandel: Hoe start je jouw eerste campagne?
Sms-marketing voor de detailhandel is het ideale communicatiekanaal. In tegenstelling tot de meeste industrieën heeft de retailsector als geheel geen specifieke doelgroep. Met andere woorden, door de aard van hun bedrijf is elke persoon echt een doelwit. Sms-marketing is in dat opzicht vergelijkbaar in die zin dat het zich kan richten op vrijwel iedereen over de hele wereld. Het is gemakkelijk en zo effectief. Voordelen van SMS-marketing voor detailhandelaren Sms-marketing biedt veel voordelen voor retailbedrijven. Dat is de reden waarom het al een decennialang wordt gebruikt en dat het als één van de effectiefste marketingkanalen wordt gezien. Laten we enkele van de belangrijkste voordelen van SMS-marketing voor de detailhandel op een rijtje zetten. Welke retailers? Kledingwinkels Babyspeciaalzaken Autoverkopers Fietswinkels Doe-het-zelf-zaak Parfumerie Optiek Warenhuis Verfwinkels Speelgoedwinkels Sportwinkels Boekenwinkel Het is goedkoop en betaalbaar Hoe succesvol en financieel stabiel jouw winkel ook is, het kan nooit kwaad om marketing op een betaalbare manier te doen. Vergeleken met elke andere vorm van marketing is sms de goedkoopste optie. Maar de betaalbaarheid heeft geen enkele invloed op de efficiëntie, dus maak je geen zorgen. Het bied je wereldwijd bereik Sms-marketing heeft een grenzeloos bereik. Je kan je SMS-campagne naar elke bestemming ter wereld sturen. Doe dit echter met de nodige voorzichtigheid, want als je je richt op de ongeschikte bevolkingsgroep, levert dat geen resultaten op, waardoor je campagne nutteloos wordt. Pols ook altijd eerst naar de tarieven voor buitenlandse berichten, zodat je niet voor dure verrassingen komt te staan. Reactie en open ratio’s Sms-berichten hebben het hoogste interactiepercentage van alle communicatiekanalen ter wereld. Met een open ratio van rond de 98% en een conversieratio rond 30-40%. Zo bewijzen sms-berichten nogmaals hun effectiviteit. Sms-marketing vergroot de betrokkenheid en loyaliteit van klanten Net zoals elke winkel het leuk vindt om veel verschillende klanten te hebben, komt het echte werk altijd van terugkerende klanten. Om een basis van trouwe klanten op te bouwen, zijn er veel stappen die winkels moeten nemen om dat te bereiken. De belangrijkste is de betrokkenheid van de klant. Sms-marketing kan dat faciliteren door het vormen van een tweerichtingscommunicatie tussen de winkel en klant. Het faciliteren van deze communicatie leidt tot het opbouwen van klantloyaliteit, wat weer leidt tot meer verkopen. Hieronder volgen nog enkele voorbeelden wat je als detailhandelaar kan sturen via sms: Nieuwkomers – Promoot je nieuwkomers bij de klanten die al eerder interesse hebben getoond in soortgelijke producten of artikelen. Terug op voorraad – De beste manier om klanten die online naar een uitverkocht product hebben gekeken, te informeren dat ze weer op voorraad zijn. Verlaten winkelwagen – Klanten herinneren aan hun verlaten winkelwagen en stimuleren de aankoop af te ronden. Sms is één van de krachtstigste communicatietools. Verstuur gerichte digitale marketing campagnes naar al je ontvangers en stimuleer zo je conversies en verkoop. Maak nu je proefaccount aan en verstuur vandaag nog je eerste berichten! Maak proefaccount
Verstuur digitale coupons via sms op Black Friday
Verstuur digitale coupons via sms op Black Friday
Black Friday is weer in zicht. Laat de knotsgekke kortingen dus maar weer losbreken. Maar wat is Black Friday precies? Kan ik sms-communicatie inzetten om mijn Black Friday deals te promoten? Op al deze vragen krijg je hier een antwoord! Wat is Black Friday? De dag na Thanksgiving, traditioneel de 4de vrijdag van november. Op deze dag geven handelaars enorme kortingen op tal van producten. De term ‘Black Friday’ komt oorspronkelijk uit Amerika. Black Friday werd gebruikt om te verkeersdrukte in de stad te benoemen. Maar ook de zegswijze ‘going from red to black’ heeft er iets mee te maken. Black Friday zou het referentiepunt zijn waarop de meeste winkels eindelijk winst genereren. Het weerspiegelt hoe groot het belang van de eindejaarsperiode is voor het jaarresultaat. Eveneens is er ook nog Cyber Monday. Dit is feitelijk de digitale/online tegenhanger. Waar Black Friday winkelbezoeken stimuleert, legt Cyber Monday de focus op het online bestellen. Sms voor Black Friday? Wel hierom! Sms-communicatie is dé manier bij uitstek om snel en efficiënt het juiste publiek te bereiken. Dit zien we ook terug onder ons cliënteel. Op Black Friday vliegen er bij Smstools immers recordaantallen sms-berichten de deur uit. Waarom sms-campagnes via Smstools? Snel & efficiënt Persoonlijk Kosteneffectief Betrouwbaar Enorme open ratio. 99% van de gevallen binnen de 5 minuten gelezen. Digitale kortingsbonnen per sms Gebruiksvriendelijk Gratis gebruik. Betaal enkel je verbruik. Automatisatie mogelijkheden Uitsturen van je sms-campagne: Het gulden drieluik. Onze klanten geven de voorkeur om meerdere sms-berichten rond Black Friday te versturen. De introductie Laat de ontvanger weten dat er een enorme korting op hem staat te wachten. Informeert hem over de timing, de voorwaarden en stimuleert de ontvanger om verdere actie te ondernemen. De reminder op Black Friday zelf Deze wordt vaak op de feestdag zelf verstuurd. Maar om toch wat op te vallen is dit vaak al het 2de contactmoment in plaats van de introductie. Het doel van dit bericht is de ontvanger er attent op maken dat de deal nog steeds actief is, waar deze terug te vinden is en hoelang deze nog duurt. De last chance Dit is het sms-bericht op de dag dat je promotie zal stoppen. Je wilt de ontvanger een laatste kans geven om alsnog over te gaan tot aankoop. Vaak worden er woorden als ‘de tijd is bijna op’ of ‘laatste kans’ of ‘mis dit niet’ toegevoegd om de nodige urgentie te creëren. Wat is de beste tijd om uit te sturen? Het effectiefste tijdstip aanduiden, is lastig. Dit hangt af van branche tot branche. Wij kunnen concluderen dat de meest populaire tijdstippen 8u, 10u en 20u zijn. Tussen 13-15u waren tevens ook nog populaire tijdstippen. Je moet jouw publiek kennen om hen de juiste sms op het juiste moment aan te bieden! Hoe vul je je sms-bericht? Natuurlijk moet je het sms-bericht vullen met relevante content. Een digitale kortingsbon komt hierbij als geroepen. Met onze in-house softwaretool Coupontools kan je zelf je eigen digitale coupons maken, verdelen en valideren. Eerst design je zelf de coupon en configureer je de instellingen. Vervolgens voeg je de coupon URL toe aan je berichten via onze sms software. De URL staat in het bericht, de ontvanger kan dus rechtstreeks naar zijn kortingsbon gaan! De ontvanger volgt de stappen op de digitale kortingsbon en laat deze coupon uiteindelijk valideren door de kassamedewerker om de korting te verkrijgen. Hieronder vind je enkele mooie voorbeelden van onze verschillende coupon types! Reguliere Black Friday coupon Kras & Win coupon Spin Wheel coupon Slot machine coupon Laat Black Friday zeker niet aan je voorbij gaan als handelaar. Sms is één van de krachtstigste communicatietools. Verstuur gerichte digitale marketing campagnes naar al je ontvangers en stimuleer zo je conversies en verkoop. Maak nu je proefaccount aan en verstuur vandaag nog je eerste berichten! REGISTREER Wil je meer informatie? Contacteer ons!
Effectieve sms-marketing communicatie voor bedrijven
Effectieve sms-marketing communicatie voor bedrijven
Als het gaat om marketing is een van de meest gestelde vragen: “Wat moeten we doen om onze klanten te bereiken?” sms-marketing natuurlijk. En wel hierom. Als we het gedrag en de voorkeuren van de consument nader bekijken, is het duidelijk dat we een nieuw tijdperk van communicatie zijn binnengetreden. Desondanks blijft de traditionele sms één van de sterkste en betrouwbaarste mediums. Volgens een recent onderzoek sturen Belgen elk jaar 2,27 biljoen sms’jes. De gemiddelde Belg kijkt 80 keer per dag naar zijn mobiele telefoon. 90% van de sms’jes worden binnen drie minuten gelezen. Met mobiele marketing kun je consumenten bereiken waar je wil, wanneer je wil. Bedrijven kunnen belangrijke en tijdgevoelige informatie snel en in real-time aan mensen doorgeven. Enkele tips voor sms-marketing Hou de berichten kort Individuele tekstberichten zijn beperkt tot 160 tekens. Idealiter duurt het lezen van sms-berichten niet langer dan vijf seconden. Je wilt er zeker van zijn dat je de aandacht van de klant niet verliest… Wees daarom altijd kort en bondig om zeker te zijn dat je boodschap volledig wordt opgenomen door de lezer. Stuur niet te veel berichten Als je de telefoon van de klant overspoelt met te veel berichten, word je vaak geblokkeerd. Niet meer dan 3-5 berichten per maand wordt aanbevolen. Je moet je richten op een reden: nieuwe producten, aankomende verkopen, sluitingen, herinneringen aan afspraken,.. Voeg links toe aan je berichten Maak een bericht aan waardoor consumenten meer willen weten. Voeg een link toe naar je website of social media account zodat ze meer informatie kunnen krijgen, een bestelling kunnen plaatsen of zich kunnen aanmelden. Identificeer jezelf altijd Altijd… en ik bedoel altijd jouw bedrijfsnaam vermelden of op zijn minst een product waarvan je klanten weten dat het van jouw bedrijf is. Dit is nog belangrijker als je een korte code of een gedeelde korte code gebruikt om de berichten te versturen. Zonder betrouwbare afzender is je sms-campagne gedoemd om te mislukken. Veel bedrijven omarmen SMS-marketing om klanten beter te betrekken omdat mensen meer dan ooit op hun GSM zitten. Hoeveel mensen kunnen zelfs zeggen dat ze hun e-mail recenter hebben gecontroleerd dan hun telefoon? Wil je zelf sms-marketing gebruiken? Maak hier je gratis testaccount.
Crisiscommunicatie per sms voor sportclubs. Hoe ga je te werk?
Crisiscommunicatie per sms voor sportclubs. Hoe ga je te werk?
Heeft de recente Coronacrisis je laten inzien dat crisiscommunicatie van groot belang is? Merkte je ook dat er zonder nauwkeurig plan chaos ontstaat? Geen probleem. Elke voetbalclub, zwemclub, handbalploeg,.. zal het wel eens meemaken, dat is onvermijdbaar. Je kan je wel voorbereiden om in de chaos toch wat houvast te hebben. Een gestructureerd plan Om het overzicht te bewaren en niet als een kip zonder kop te werk te gaan, is een crisiscommunicatieplan een must-have. Hoe ga ik communiceren? Wie moet wat weten? Welke communicatiekanalen zet ik in? De ‘tone of voice? Deze zaken staan allemaal in je plan. Het grote voordeel? Deze zaken zijn al vooraf beslist en zijn dus niet overhaast genomen. Het juiste communicatiekanaal Zoals net vermeld, is dit één van de cruciale elementen in je plan. Bij crisiscommunicatie moet je altijd volgende zaken in  je achterhoofd houden: hoe bereik ik snel de juiste doelgroep? Snelheid is belangrijk, want je wil dat je informatie snel de juiste persoon bereikt. Daarom is in crisissituaties de traditionele sms het krachtigste wapen. Een sms-bericht wordt in 99% van de gevallen binnen de 15 minuten gelezen. Daarom moet je goed nadenken hoe je het wilt inzetten. Zo zien onze Smstools specialisten het: Een sms-bericht is niet geschikt voor het meedelen van veel informatie omdat een sms-bericht beperkt is tot maximaal 160 tekens. Daarom moet je deze sterktes van sms-berichten goed onthouden. Sterktes: Snel Betrouwbaar Eenvoudig Gepersonaliseerd Grote groepen Boodschapper Deze sterktes spreken allemaal voor zich. Alhoewel ik ‘boodschapper’ even verder zal toelichten. Een sms is het snelste en meest betrouwbare communicatiekanaal mede dankzij de immense open ratio. Je kan op beide oren slapen. Jouw sms-bericht bereikt de doelgroep in een mum van tijd. Nu is het wel belangrijk wat je hierin communiceert. Ik zal een voorbeeld geven. Voorbeeld: In jouw sportclub is jammer genoeg een covid-19 besmetting vastgesteld. Nu moet je zo snel mogelijk alle betrokkene informeren over dit voorval om eventuele verdere besmettingen een halt toe te roepen. Daarom gebruik je best 2 communicatiekanalen. Een sms-bericht en bijvoorbeeld de website of Facebookpagina van jouw club. Met een sms-bericht informeer je de betrokkenen snel over de veranderde situatie. Je kan in je sms-bericht doorverwijzen naar de website waar ze de gedetailleerde en mogelijks verstrengde maatregelen terugvinden. Op deze manier speel je ieder communicatiekanaal naar z’n sterkte uit. De sms is snel ter plaatste en meldt de ontvanger dat de situatie is gewijzigd en dat er meer informatie te vinden is op de website. In je sms-bericht kan je zelfs de URL meesturen van de webpagina. Zo kan de ontvanger direct de informatie raadplegen. Begrijp de situatie / correctheid van informatie Dit is van cruciaal belang. Je moet allereest zorgen dat je de crisissituatie zelf begrijpt vooraleer je overgaat tot communiceren. Het later ontkrachten van een bericht is niet enkel slecht voor je reputatie maar tast ook nog eens je geloofwaardigheid aan. Bovendien creëert het onduidelijkheid bij de ontvangers. Neem daarom altijd je crisiscommunicatieplan bij de hand, verzamel alle stakeholders om het plan te overlopen en stem het af op de huidige situatie. Alleen door de crisis langs vele zijden te benaderen, krijg je een beter globaal zicht op het probleem. Zo kan je de situatie beter inschatten en ook helder naar buiten brengen. Conclusie: Een crisiscommunicatieplan vormt de basis voor heldere en uniforme communicatie in benarde situaties. Het is fijn dat je kan teruggrijpen naar een doordacht plan. Het enige wat je nog moet doen is dit afstemmen op de huidige situatie vooraleer je effectief overgaat tot communiceren. Verder is het juiste communicatiekanaal aanduiden misschien wel het belangrijkste. In crisistijden is snelheid van cruciaal belang. Je moet er zeker van zijn dat de ontvangers snel op de hoogte zijn. Speel daarom ieder communicatiekanaal uit naar zijn sterkte. Zo ben je 100% zeker dat de juiste informatie tijdig bij de betrokkene geraakt. Maak snel jouw proefaccount aan en verstuur vandaag nog de eerste sms-berichten! Nog vragen? Contacteer ons gerust via [email protected]
Covid-19 op school: Hoe gebruik ik sms-communicatie het efficiëntst
Covid-19 op school: Hoe gebruik ik sms-communicatie het efficiëntst
De politiek heeft daadkrachtige procedures uitgerold om het besmettingsrisico op scholen tegen te gaan. Deze maatregelen gaande van goede verluchting tot mondmaskers in de klas. Desondanks blijft de kans reëel dat Covid-19 zich ook op jouw school zal manifesteren. Hoe ga je dan te werk als de fase van preventie gepasseerd is en er snel gecommuniceerd moet worden? Waar begin je? De traditionele aanpak: Veel scholen houden er nog een traditionele aanpak op na. Zo communiceren veel scholen via hun scholensoftware (Informat, Smartschool of Wisa) of sturen een mailtje naar iedereen die het aangaat. Maar is dat efficiënt? Gaat er geen kostbare tijd verloren? Want snelheid is cruciaal bij een mogelijke coronabesmetting. Wie weet hoeveel andere mensen een potentieel besmet persoon nog ziet op zijn beurt? Daarom is snelheid cruciaal om eventuele verdere besmettingen drastisch te verminderen. Betere aanpak: Aangezien studenten aangeven dat ze niet dagelijks de scholensoftware checken en een traditionele mail niet de snelheid en daadkracht bevat die nodig is, gaat er in vele gevallen kostbare tijd verloren. Een persoon, die mogelijks, besmet is met Corona zou het zo snel als het kan moeten weten. Alleen zo kan je voorkomen dat hij op zijn beurt de infectie verder zal verspreiden. Want deze student is misschien wel actief in het verenigingsleven? Of een sportclub? Dan wint de besmettingsgraad aan snelheid. Dit wil je net vermijden. Daarom adviseert Smstools om sms-communicatie te implementeren in je huidige communicatiestrategie. Een smartphone zit vastgeroest in ieders hand, in het bijzonder bij de schoolgaande jeugd. Zo kan je hen dan ook het best bereiken. Een sms-bericht wordt in 99% van de gevallen binnen de 15 minuten gelezen. Zo ben je er zeker van dat je in een korte tijdspanne alle betrokkene ook daadwerkelijk hebt bereikt. Via de snelle sms meld je dat men direct de scholensoftware moeten consulteren. Hier vinden ze vervolgens de nieuwe en gedetailleerde maatregelen terug. Ik hoor je al denken. Via 2 verschillende communicatiekanalen kan ik toch nooit tijd winnen. FOUT. Laat het me je zo stellen: Om ervoor te zorgen dat je gedetailleerde inhoud daadwerkelijk en zo snel als mogelijk de juiste personen bereikt, werk je best met een “boodschapper.” De sms fungeert in dit geval als snelle boodschapper die de ontvanger er van bewust maakt dat er wijzigingen zijn aangebracht aan de maatregelen. Dit puur omdat niet iedereen meldingen toestaat wanneer er nieuwe inhoud wordt gepubliceerd op de scholensoftware of omdat niet iedereen dagelijks zijn mails checkt. Hoe ga ik te werk? Simpel. Bij Smstools voorzien wij je van een gebruiksvriendelijk softwareplatform waarmee je gemakkelijk sms-berichten verstuurt. Bovendien kan je hier probleemloos zelf mee aan de slag. Wil je toch liever een korte demonstratie? Geen probleem, we begeleiden je waar nodig! Met Smstools kan je eenvoudig je bestaande contactenlijsten opladen en gebruiken om gepersonaliseerde sms-berichten naar een grote groep te versturen. Verder kunnen de ontvangers ook reageren op jouw berichten, waardoor je gemakkelijk in dialoog kunt treden. Bovendien betaal je bij Smstools enkel je verbruik. Geen opstartkosten, geen licentiekosten. Enkel de uitgaande berichten worden in rekening gebracht. Dit maakt van Smstools het #1 softwareplatform om achter de hand te hebben in crisissituaties. Met Smstools slaap je op beide oren. STAP 1 Creëer een account.   STAP 2 Importeer je contacten   STAP 3 Stel je bericht op.   STAP 4 Selecteer een shortcode & sta eventueel antwoorden toe. GRATIS TESTBERICHT NAAR JEZELF EN ENKELE COLLEGA’S   STAP 5 Selecteer het bericht en kies de ontvangers. Koop credits. Verstuur. Conclusie Zo eenvoudig is het. Met Smstools ben je in staat om snel te communiceren als crisissituaties zich voordoen. Als je de snelle sms doordacht inzet, is het een heel krachtig communicatiewapen. Gebruik daarom de sms om snelheid te winnen en mensen in te lichten over gewijzigde maatregelen of procedures. Hou je boodschap per sms altijd kort en bondig maar laat ze weten waar ze terecht kunnen voor de gedetailleerde informatie. Speel ieder communicatiekanaal uit naar zijn kracht, alleen zo bereik je het gewenste resultaat. Wil je het zelf eens proberen? Verlies geen tijd en maak hier je gratis proefaccount aan. Tot snel!
Wat is Two-Factor Authentication (2FA) en hoe zet ik dit op voor mijn bedrijf via sms?
Wat is Two-Factor Authentication (2FA) en hoe zet ik dit op voor mijn bedrijf via sms?
Een two-factor authenication (2FA) is een authenticatiemethode waarbij je twee stappen succesvol moet doorlopen om ergens toegang tot te krijgen. In het Nederlands noemen we dit ook wel een twee-stappen-authenticatie. 2FA wordt wereldwijd gebruikt in veel verschillende bedrijven en voor vele merken. Een simpel voorbeeld van een two-factor authentication is een bankpas in combinatie met een pincode. Wanneer er een van de cruciale onderdelen ontbreekt (bankpas of pincode) kan er geen toegang worden verkregen tot de rekening.  Volgens onderzoek zou 80% van de cyberaanvallen kunnen worden voorkomen door 2FA, en dit zou zoiets simpels kunnen zijn als een transactie waarvoor een sms-bevestiging nodig is. Het is veel minder waarschijnlijk dat iemand je wachtwoord en je telefoon te pakken kan krijgen! Er zijn drie soorten authenticatiefactoren: Kennis: Iets wat je weet. Bijvoorbeeld een wachtwoord, een Pincode, of een antwoord op een veiligheidsvraag. Bezit: Iets wat je hebt. Bijvoorbeeld een smartphone of bankkaart. Eigenschap: biometrisch eigenschap zoals een vingerafdruk, gezicht of stem. Deze soorten kunnen allemaal worden gemengd en gematched om samen gebruikt te worden op een manier dat past bij het doel van jouw bedrijf. De veiligheid van je klanten moet een van jouw hoogste prioriteiten zijn. 2FA biedt een extra beveiligingslaag en maakt het moeilijker voor aanvallers om toegang te krijgen tot persoonlijke accounts. Door simpelweg een extra 2FA-stap toe te voegen aan log-ins en transactieprocessen kunnen risico’s sterk worden verminderd. De 4 voordelen: 1.    Verhoogde productiviteit en flexibiliteit Bedrijven die nieuwe technologieën omarmen zullen waarschijnlijk een betere productiviteit en flexibiliteit ervaren. Klanten kunnen zich sneller en vooral veiliger dan voorheen aanmelden voor diensten en krijgen de keuze hoe ze hun identiteit willen verifiëren. In bedrijven wordt 2FA gebruikt zodat medewerkers vanaf vrijwel elke locatie veilige toegang hebben tot bedrijfsapplicaties, -gegevens, en documenten zonder dat er bedrijfsgegevens in gevaar komen. 2.     Betere beveiliging 2FA verlaagt de kans dat een aanvaller zich voordoet als iemand anders om toegang te krijgen tot persoonlijke gegevens. Zelfs als ze het wachtwoord hebben, hebben ze ook iets anders nodig! 2FA plaatst een praktisch ondoordringbare muur tussen hackers en de persoonlijke gegevens van jouw klanten. 3.     Lagere kosten voor veiligheidsbeheer 2FA helpt om lange en dure wachtwoordcontacten te verminderen. Bovendien is het een veilige manier voor klanten om deze problemen zelf op te lossen. Het verminderen van klantinteracties met callcenters versterkt niet alleen de veiligheid maar verbetert ook UX. Als een enorme bonus worden de algemene kosten die gepaard gaan met veiligheidscontroles verminderd en wordt de ‘workload’ voor je supportteam drastisch gereduceerd. 4.     Minder fraude Het is niet gemakkelijk voor een hacker om 2FA te omzeilen, waardoor het een effectief beveiligingsmiddel tegen fraude is. Potentiele bedreigingen zouden veel informatie moeten kennen om toegang te krijgen, niet slechts één wachtwoord. Hoe werkt 2FA? Het meest voorkomende gebruik van 2FA is wanneer een klant inlogt met een wachtwoord en vervolgens een one-time pin (OTP) krijgt om zijn identiteit te bevestigen. De eerste stap is dat de klant kan kiezen met welke methode de OTP verstuurd wordt. (Bijvoorbeeld via WhatsApp of SMS) De tweede factor in de authenticatie voegt eigenlijk een extra beveiligingslaag toe. (Een hacker zou bijvoorbeeld jouw wachtwoord moeten kennen en daarnaast toegang moeten hebben tot je smartphone om in je account te kunnen komen.) De tweede factor werkt door het vrijgeven van een OTP, die maar éénmalig gebruikt kan worden. Vervolgens wordt een verificatiemelding ontvangen en kan de persoon z’n identiteit bevestigen. Conclusie: En zo eenvoudig is het! Het inschakelen van 2FA is een gemakkelijke manier om beschermd te blijven tegen hackers. Het legt de veiligheid van de klantenaccounts letterlijk in hun eigen handen. Wil je het zelf eens proberen? Maak dan hier je gratis testaccount aan!
Hoe zet ik effectieve Interne Communicatie op voor mijn bedrijf tijdens Covid-19
Hoe zet ik effectieve Interne Communicatie op voor mijn bedrijf tijdens Covid-19
Crisiscommunicatie wordt vaak naar het achterplan verwezen omdat het in eerste instantie niet als prioriteit wordt beschouwd. FOUT. Wanneer een crisissituatie zich voordoet, ben je blij dat je ergens op kunt terugvallen. Bovendien is een crisiscommunicatieplan vaak op een rustiger moment geschreven waardoor onnodige fouten worden beperkt. Bekijk hieronder onze 4 tips om glashelder te communiceren in tijden van crisis. Wees voorbereid Een goed plan is het halve werk. In crisissituaties is dat niet anders. Nu hoor ik je al denken; op een pandemie van dit formaat ben je toch nooit voorbereid? Correct, inhoudelijke misschien niet nee. Maar als je al een duidelijke communicatiestructuur achter de hand hebt, kom je toch al ver. Omdat je al duidelijke communicatiekanalen voor ogen hebt, moet je je op dat moment enkel nog bezig houden met het invullen van deze structuur. Toch veel efficiënter dan hals-over-kop nog alles op punt te moeten zetten? Zorg dat je duidelijk weet welk media je wil gebruiken, welke personeelsgroepen je kan inlichten en een duidelijke taakverdeling je zal gebruiken. Zorg daarom ook dat het up-to-date blijft. Als je hier tijdens een crisis nog aan moet sleutelen, gaat er kostbare tijd verloren en sluipen er vaker onnodige fouten in je communicatie.   Reageer proactief Transparante en heldere interne communicatie zijn altijd van vitaal belang. Maar in crisissituaties wordt dat nogmaals onderstreept. Crisissituaties roepen vele vragen op bij je personeel. De kunst is ze net één stapje voor te zijn. Voorkom een spervuur aan vragen door op proactieve wijze, met gezond boerenverstand de meest prangende vragen al te beantwoorden. Zo stel je jouw personeelsleden gerust. Als je al maatregelen communiceert vooraleer je er toe verplicht wordt, zet je jouw organisatie in een positief daglicht bij de personeelsleden. Zij krijgen het gevoel dat je oprecht het beste met hen voorhebt. Daar streef je toch naar?   Weer eerlijk “Ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.” Eerlijkheid is van cruciaal belang. Probeer een crisissituatie niet te verbloemen om je bedrijf in een positiever daglicht te plaatsen. Eerlijkheid wordt op prijs gesteld. Communiceer daarom open en transparant over alle zaken. Ook de negatieve.   Het juiste medium / media Als je op voorhand al een duidelijke crisiscommunicatiestructuur achter de hand hebt, is dit aspect al ingevuld. Voor crisiscommunicatie kies je best voor een betrouwbaar en snel medium. SMS scoort op dit vlak het best. Bovendien bereik je zo ook gemakkelijk je personeelsleden tijdens vrije dagen. Waar (werk)-e-mails  vaak pas de volgende ochtend of na het weekend worden bekeken, heeft jouw personeel wel permanent een smartphone op zak. Dit moet je naar jouw hand zetten.   Bij Smstools zijn we gespecialiseerd in sms-communicatie en crisiscommunicatie. Maak je gratis proefaccount aan, en verstuur vandaag nog je eerste berichten. Je betaalt GEEN licentiekosten, enkel je verbruik. Hierdoor is Smstools de perfecte tool om achter te hand te houden wanneer crisissituaties zich voordoen. Met Smstools, schakel je een vlug versnelling hoger.
De beste manier om met onbetaalde facturen om te gaan
De beste manier om met onbetaalde facturen om te gaan
Wat zijn de invorderingsmogelijkheden voor onbetaalde facturen? Er zijn genoeg mogelijkheden op de markt. Maar denk twee keer na voordat je er één kiest. Wat is je doel? Je geld terugkrijgen? Is het niet mogelijk om dit efficiënter te doen? Bekijk onze analyse over hoe je het best te werk gaat. We hebben 4 strategieën vergeleken om met openstaande facturen om te gaan: 1. Vraag een incassobureau Hoe werkt het? Voor het afhandelen van onbetaalde facturen kan je een incassobureau bellen. Zij zijn gespecialiseerd in het behandelen van onbetaalde facturen. Zij zullen je debiteuren overhalen om de facturen te betalen. Hoe lang duurt het? Gemiddeld een paar weken. Hoeveel kost het? Een percentage van het factuurbedrag, van 1 tot 15%. Wat is de impact van uw relatie met uw klant? Neutraal. 2. Gebruik een advocaat Hoe werkt het? Het gebruik van een advocaat voor het afhandelen van onbetaalde facturen kan een optie zijn. Je doet een beroep op een advocaat wanneer je een juridische procedure wilt starten. Doe dit alleen als je klant oneerlijk is of als hij je factuur betwist. Hoe lang duurt het? Van enkele weken tot enkele maanden. Hoeveel kost het? Een (hoog) uurtarief. Wat is de impact van uw relatie met uw klant? Negatief 3. Het inschakelen van een deurwaarder Hoe werkt het? U kunt een deurwaarder vragen om je openstaande facturen te innen. De deurwaarder brengt een document officieel onder de aandacht van een specifiek persoon. De deurwaarder kan zo ver gaan dat hij iemand voor de rechtbank kan dagvaarden. Hoe lang duurt het? Gemiddeld enkele weken. Hoeveel kost het? Gemiddeld 30 euro per brief. Wat is de impact van uw relatie met uw klant? Negatief. 4. Geautomatiseerde communicatie Hoe werkt het? Het omgaan met onbetaalde facturen met automatisering is een innovatieve methode. Een sms kan uw klant overhalen om zijn factuur te betalen. In plaats van met grove middelen de schuldenaar te dwingen te betalen, ga je eerst gematigder te werk. Zo breng je het op een betrouwbare manier opnieuw onder da aandacht van je klant. Hoe lang duurt het? Gemiddeld enkele dagen. Hoeveel kost het? Bijna niets. Wat is de impact van uw relatie met uw klant? Eerder positief Probeer automatisering om onbetaalde facturen te verwerken Geautomatiseerde communicatie is een interessante methode om onbetaalde facturen te verwerken. Het geeft vrij snel resultaat, is betaalbaar en houdt de relatie met uw klant in stand. Met de sms-software kan je deze berichten op elk gewenste moment inplannen, automatiseren en koppelen aan je eigen CRM systeem. Wil je er zelf eens mee experimenteren? Maak hier jouw gratis proefaccount aan!
Crisiscommunicatie per SMS via je huidige schoolsoftware
Crisiscommunicatie per SMS via je huidige schoolsoftware
BACK TO SCHOOL! Het nieuwe schooljaar staat voor de deur. Zijn jullie er klaar voor? Wij alvast wel! Tijdens de pandemische lockdown kwam het belang van vlotte, gestructureerde communicatie vanuit scholen nogmaals bovendrijven. Laat dit nu net onze specialiteit zijn. Wat is Smstools? Met Smstools verstuur je eenvoudig gepersonaliseerde sms-berichten naar grote groepen. Via de gebruiksvriendelijke software importeer je probleemloos je bestaande contactendatabase en ontvang je antwoorden op je berichten. Bovendien betaal je bij Smstools géén vaste licentiekosten. Enkel je verbruik wordt in rekening gebracht. Daarom is Smstools ideaal om achter te hand te hebben wanneer crisissituaties zich voordoen. Waarom Smstools? In het tussenseizoen hebben we alle zeilen bijgezet om ons platform te integreren met jouw geliefkoosde digitale scholensoftware. Zo kan je al je studenten, leerkrachten, personeel en andere belanghebbende tijdig in te lichten per SMS.  Welke schoolsoftwares? Wat kan je doen? Gepersonaliseerde bulk berichten naar studenten, ouders of personeel Afwezigheidsmeldingen versturen naar ouders Reminders van ouderavonden of evenementen Betalingsreminders Verstuur inschrijvingsmodules en ontvang antwoorden op je bericht Crisiscommunicatie (Covid-19, weerfenomenen) Opgeschorte lessen communiceren Wil je meer weten? Maak vrijblijvend een gratis proefaccount aan, bekijk onze folder of contacteer ons!
5 Succesvolle gegevensverzamelingsmethoden
5 Succesvolle gegevensverzamelingsmethoden
Gegevens zijn tegenwoordig van groot belang. Organisaties zijn bereid om veel moeite te doen om klantgegevens te verzamelen. Niet alleen e-mailadressen of telefoonnummers, maar ook gedragsgegevens zijn nodig om betrouwbare conclusies te kunnen trekken. In dit artikel leg ik je 5 eenvoudige manieren uit om klantgegevens te verzamelen.Formulieren voor het verzamelen van gegevens 1. Formulieren voor het verzamelen van gegevens De gegevensverzamelingsformulieren zijn veruit de meest traditionele manier om klantgegevens te verzamelen. Je probeert de bezoekers van je website te verleiden om hun gegevens achter te laten. Dat doen ze niet voor niets, je moet ze overtuigen met iets aantrekkelijks in ruil. Je moet daar iets voor terugdoen, zoals een nieuwsbriefabonnement, een whitepaper download of een E-book download. Dit zijn slechts een paar van de meest voorkomende manieren om waardevolle klantgegevens te verkrijgen via een formulier. De sleutel tot het verzamelen van persoonlijke gegevens van je klanten is wat ze ervoor terugkrijgen. Mensen willen hun persoonlijke informatie niet voor niets delen. Je moet je klanten het gevoel geven dat je hen een kans geeft die ze niet willen missen. Omdat de formulieren gekoppeld zijn aan je persoonlijke CRM-systeem, worden de klantgegevens automatisch opgeslagen in je CRM-database. 2. Enquêtes Enquêtes zijn een zeer waardevolle methode om inzichten in je klanten te verzamelen. Het belangrijkste doel is om meer te weten te komen over hoe de klanten je diensten ervaren en wat je zou kunnen doen om de ervaring van de klanten te verbeteren. Enquêtes kunnen anoniem zijn, maar je kan ook vragen om een aantal demografische basisgegevens zoals leeftijd, geslacht, beroep. Zo leg je namelijk gemakkelijker verbanden. Houd er rekening mee dat het hoofddoel hetzelfde blijft: het verzamelen van feedback van klanten over je service of product. 3. Digitale klantenkaarten Tegenwoordig zijn digitale getrouwheidskaarten een must have-tool voor elke organisatie. Het belangrijkste doel is om de loyaliteit van de klanten te verbeteren door ze te belonen voor elke aankoop die ze bij jou doen. Organisaties delen nooit gratis cadeaus of beloningen uit zonder een invalshoek om hun eigen doelen te bereiken. Met digitale klantenkaarten kan je eenvoudig enkele persoonlijke gegevens van je klant opvragen. Vraag bijvoorbeeld hun telefoonnummer om aanbiedingen per SMS te sturen. Klantenkaarten zijn krachtig omdat klanten zich meer verbonden voelen met je bedrijf. Wanneer iemand zich probeert in te schrijven voor je loyaliteitsprogramma, moet u zich bewust zijn van het feit dat de klant bereid is om (enkele) persoonlijke gegevens achter te laten. Het aanmelden voor een loyaliteitsprogramma is een belangrijk teken dat je klant een band met je wil hebben. 4. Digitale Coupons / digitale kortingsbonnen Coupons zijn altijd een gemakkelijke manier geweest om klantgegevens te verkrijgen. Vroeger zwaaide de papieren coupons de plak. Ze werken nog steeds, maar het verzamelen en sorteren van je gegevens is heel tijdrovend. Tegenwoordig kan het eenvoudiger. Met digitale coupons is het verkrijgen van klantgegevens gemakkelijker dan ooit tevoren. De ondernemer maakt zijn eigen digitale coupons aan, distribueert de coupons, stelt claimvoorwaardes in en valideert de coupons uiteindelijk. Claimvoorwaardes van een coupon kunnen de volgende zijn: Vul een registratieformulier in met persoonlijke gegevens, deel de coupon op Facebook, bekijk een video of maak een betaling, installeer een app. Dit zijn slechts een paar vereisten die mogelijk zijn op het Coupontools platform. Tegenwoordig is de drempel om je persoonlijke gegevens door te geven verlaagd met de mogelijkheid om een sociale login zoals Google of Facebook te gebruiken. Zo hoef je jouw persoonlijke gegevens niet zelf in te vullen, maar klik je gewoon op de ‘social login button’ en alle benodigde informatie wordt doorgegeven. De verbeteringen van de GDPR-wetgeving helpen ook om de drempel laag te houden. Klanten zijn er zeker van dat hun informatie voor de juiste doelen wordt gebruikt en niet wordt misbruikt. Bovendien vergaar je via digitale kortingsbonnen ook campagne-inzichten. Zo heb je een overzicht over de open ratio, de claim ratio en de inwissel ratio van jouw digitale kortingsbon. 5. Analytics De gegevens omvatten meer dan alleen persoonlijke informatie. Het leren kennen van het gedrag van klanten kan een enorme troef zijn. Dat is waar analytics handig voor is. Er zijn veel gedragingen van klanten op je website die je helpen hun behoeften beter te begrijpen. Analytics tools worden vaak over het hoofd gezien als hulpmiddelen voor het verzamelen van gegevens. Als u in staat bent om je analytische inzichten te koppelen aan je andere klantgegevens, zult u waarschijnlijk het gedrag van je klanten beter begrijpen en je er dus ook tegen wapenen.
Digitale compensatievouchers voor restaurants om klachten aan te pakken.
Digitale compensatievouchers voor restaurants om klachten aan te pakken.
Klachten van klanten zijn onvermijdelijk. Het is de manier waarop je er mee omgaat, die cruciaal is. Investeren in goede klachtenafhandeling is de beste oplossing voor elk restaurant. Als je op de juiste manier met klachten omgaat, transformeer je een slechte ervaring in een goede ervaring. Zo voorkom je dat jouw restaurant imagoschade oploopt. De persoon die het probleem heeft meegemaakt, zal eerder het positieve gevoel verspreiden dat hij of zij heeft gehad, omdat je het probleem meteen hebt opgelost. Het negeren van klachten is het ergste wat een bedrijf kan doen en zal uiteindelijk je bedrijfsimago dramatisch schaden. Hoe werkt het precies? 1. Klanten dienen online klachten in Zet een digitale manier op voor klanten om eventuele klachten in te dienen. Zorg ervoor dat je de contactformulieren correct categoriseert, zodat het geen puinhoop wordt. Een drop-down categorielijst tijdens het indienen van de klacht helpt om het proces in goede banen te leiden. 2. Het ticket wordt verwerkt @ CRM Als je ervoor zorgt dat je een geweldig digitaal proces voor klachten organiseert, is het gemakkelijk om ze te behandelen, omdat het harde werk wordt gedaan via je geautomatiseerde ticketsysteem. Zet een API-verbinding op tussen je huidige CRM en het Coupontools platform en de rest volgt vanzelf. 3. De klant ontvangt een bevestiging van de klacht Zorg ervoor dat de klant een bevestigingsbericht ontvangt. In de tussentijd heb je tijd om de klacht te onderzoeken en de juiste vergoeding te vinden voor de ervaren problemen. 4. Klachtenmanagement onderzoekt de klacht Zorg ervoor dat uw restaurant een goede klachtenfilosofie heeft. Ze moeten de ernst van de klacht inschatten en opsporen en ervoor zorgen dat de vergoeding passend is met betrekking tot de situatie. Dit kan geautomatiseerd worden door bij het indienen van de klacht al goed te categoriseren. 5. Voeg een coupon toe aan uw bericht Als de klacht eenmaal onderzocht is, is het tijd om het probleem op te lossen. Een terugbetalingsvoucher of iets dergelijks kan de klant helpen om terug te keren naar uw restaurant. Als je de klacht niet oplost, zie je de klant waarschijnlijk niet meer terug. 6. De klant ontvangt een ‘terugbetalingsvoucher’ De terugbetalingsvoucher ter compensatie wordt bij het bericht gevoegd. Het is belangrijk dat je de ernst van de klacht erkent en er de volledige verantwoordelijkheid voor neemt. Alleen een waardebon zal de klacht waarschijnlijk niet oplossen. 7. De klant gebruikt de terugbetalingsbon Als je de klagende partij hebt overtuigd dat het je spijt, dan ligt de bal in hun kamp. Het is aan hen of ze de bon gebruiken of niet. Afgezien van het feit als de bon daadwerkelijk wordt gebruikt, heb je jouw restaurant terug in een positief daglicht weten te zetten. 8. Analyseer de voucherstatistieken Je kan de hele reis van de voucher volgen, als een klagende klant deze nu gebruikt of niet. Je weet precies welke stappen hij heeft ondernomen. Je ziet waar de voucher is ingewisseld en wie er op uw aanbod heeft gereageerd om het goed te maken. Zo weet je achteraf als de klachtenafhandeling effectief is. Conclusie Het implementeren van digitale compensatievouchers heeft veel waardevolle voordelen. Naast het feit dat het voorkomt dat je klanten verliest, is er nog meer. Je verzamelt klantgegevens en andere relevante statistieken. Dat zijn waardevolle en bruikbare inzichten om in het oog te houden voor uw toekomstige digitale marketingcampagnes.
Digitale Coupon Catalogus voor je restaurant
Digitale Coupon Catalogus voor je restaurant
Restaurants hebben vaak snel veranderende promoties om mensen te stimuleren hun locatie te bezoeken. Traditioneel gebruiken ze papieren coupons of papieren couponboekjes om hun doelpubliek te bereiken. Laten we zeggen dat het is als F1-racen met een oude Lada. Je bereikt de finish, maar er zijn effectievere manieren om dat te doen. Ik geef je een overzicht van de meest opwindende functies van onze digitale couponcatalogus. 1. Gegevens Campagnegegevens Digitaal heeft altijd het belangrijk voordeel om volledig traceerbaar te zijn. Het is cruciale informatie die relevant is voor je toekomstige marketingcampagnes. Verkrijg inzicht in de openstaande ratio, claim ratio en ratio van je digitale campagnes. Persoonlijke gegevens Een digitale couponcatalogus heeft ook verschillende toepassingen voor het verzamelen van persoonlijke gegevens. Vereist dat gebruikers zich registreren voordat ze toegang hebben tot de couponcatalogus. Een andere optie is om een data capture formulier toe te voegen aan je coupon dat moet worden ingevuld om toegang te krijgen tot de coupon. Alle gegevens worden zorgvuldig opgeslagen. 2. Registratie van de gebruiker Naast het verzamelen van gegevens garandeert de gebruikersregistratie ook meer veiligheid. Als een gebruiker een account heeft aangemaakt, is het eenvoudiger om te zorgen voor campagnes voor eenmalig gebruik. Bovendien biedt ons systeem verschillende sociale inlogmogelijkheden, wat de registratie vergemakkelijkt. 3. Betalingen Je bepaalt zelf of jouw gebruikers de kosten voor het gebruik van je digitale couponcatalogus in rekening brengt. Coupontools biedt verschillende betalingsintegraties om het mogelijk te maken. Zo kan je de waarde van je aanbiedingen verhogen en tegelijkertijd je klanten om een deelnamevergoeding vragen. 4. Lagere printkosten De promotionele acties, of ze nu op papier of digitaal zijn, hebben de drang om snel te veranderen. Voor een digitale oplossing zijn er geen printkosten nodig. Een digitale oplossing lijkt misschien een investering op voorhand, maar het loont de moeite in de toekomst. 5. Collectie van al je deals die altijd met het publiek is Een Digitaal Couponboek is geschikt voor al je digitale campagnes die met Coupontools zijn gemaakt. Voeg eenvoudig digitale coupons, vouchers en klantenkaarten toe aan je Directory. Op deze manier weet je publiek waar het moet zijn voor je laatste aanbiedingen. 6. Gebruiksvriendelijk Een Digitale Coupon Catalogus is zowel gebruiksvriendelijk voor de organisatie als voor de klant. De organisatie voegt snel nieuwe deals toe en verwijdert de verlopen deals. Kies welke positie de coupon in de catalogus krijgt. Een gekenmerkte deal wordt altijd als eerste in de directory getoond. Bovendien is de Coupontools software jouw one-stop-oplossing voor jouw promo-inspanningen.  Vanaf de creatie tot en met de validatie, je kan het allemaal met de Couontools software doen. Gebruikers kunnen eenvoudig bladeren in de Directory. Er zijn handige functies zoals zoekfunctionaliteiten, categorieën en GPS-locaties. 7. Kaart-integraties Zoals hierboven vermeld, is de directory uitgerust met een GPS-locatiefunctie en de integratie van een kaart. De kaart toont alle aanbiedingen in de Directory binnen een vooraf bepaalde straal. De gebruiker kan zijn of haar GPS-locatie aanzetten om een overzicht te krijgen van alle aanbiedingen in de buurt van zijn of haar locatie. 8. Eenvoudige distributie Een coupon directory is eenvoudig te verspreiden onder jouw doelgroep. Het integreert naadloos in je website, bestaande app, Facebook-pagina of Mobile Marketing Kiosk. Als u nog geen app heeft, kan een mobiele coupon directory ook een app zijn met basisfunctionaliteiten. 9. Share-opties Je bepaalt zelf of gebruikers de digitale coupon directory kunnen delen met hun vrienden. Geen zorgen, alle campagnes blijven voor eenmalig gebruik. Het is gewoon voordelig om gebruikers toe te staan jouw campagne te delen met vrienden. Op deze manier verspreidt jouw campagne zich zonder extra marketingkosten. 10. Jouw branding & huisstijl De Digitale Couponcatalogus van Coupontools is volledig aanpasbaar. Voeg je logo toe, je branding, je socials, je website, elk aspect is aanpasbaar. Wilt je jouw domeinnaam als campagne-URL tonen? Geen probleem, het is allemaal mogelijk bij Coupontools.
Digitale gamified kortingsbonnen voor restaurants
Digitale gamified kortingsbonnen voor restaurants
1. Gamified Coupons? Ik weet zeker dat je al gehoord hebt over gamification. Het is de kunst van het toevoegen van game-elementen in, bijvoorbeeld, marketinginitiatieven. Het is een populair hulpmiddel om boeiende digitale ervaringen aan te bieden, de interactie aan te gaan met je publiek en impulsieve aankopen te stimuleren. Laten we eens dieper ingaan op de vraag hoe restaurants hier voordeel uit kunnen slaan. 2. Gamified coupontype Bij Coupontools hebben we verschillende gamified coupontypes. Druk op het coupontype om een voorbeeld te zien. Spin Wheel Coupon Kras & Win Coupon Slot Machine Coupon Memory Game Coupon Match2Win 3. Waarom zou je het overwegen? Ervaring Tegenwoordig is marketing gericht op het aanbieden van ervaringen aan hun publiek. Ervaringen die in de hoofden van de bezoekers blijven hangen. Ze zullen de prachtige ervaringen die ze hebben meegemaakt minder snel vergeten. Zeker als het een spelletje is en er iets mee te winnen valt. Een gunstige positie in de hoofden van je publiek, daar gaat het om. Gemakkelijker om gen y en Z te benaderen Digitale gamified coupons richten zich op een ander publiek dan gewone (digitale) coupons. Met name de jongere generatie Y en Z. Het is een generatie die is opgegroeid met games. Het is jong publiek dat moeilijk te bereiken is met behulp van de traditionele communicatiemethoden. Maar dat gemakkelijk te bereiken is als je hen ervaringen aanbiedt op basis van hun interesses. Spelletjes. Conversietrekker Gamified Coupons zijn één van de beste conversiestimulators. Als je je publiek gamified coupons aanbiedt en ze winnen er iets mee, dan is de kans groter dat ze een korting inwisselen. Als de speler een prijs wint door middel van een spelcoupon, wordt hij opgepompt met een winnaarsgevoel. Als je ervoor zorgt dat de korting in  tijd beperkt is, heeft de winnaar 4 keer meer kans om de kortingscoupon meteen in te wisselen omdat hij deze niet wil missen. Ja jongens, FOMO (Fear Of Missing Out – angst om te missen) is real. 4. Toepassing op restaurants (voorbeeldcampagnes) Ja, het klinkt allemaal geweldig. Maar, hoe kan ik zo’n campagne uitrollen? Je hebt verschillende campagne invalshoeken. Kijk even mee. Breng mensen naar je restaurant. Verspreid je digitale kortingsbon via je favoriete communicatiekanaal. Zorg ervoor dat de prijs, de korting, waardevol genoeg is, anders is het geen trigger voor je publiek om je restaurant te bezoeken. Bijvoorbeeld een gratis hamburger bij het volgende bezoek. Distributie Uw app Website Sociale media E-mail SMS Vermaak mensen in uw restaurant Benut de wachttijd van uw gasten en maak er een positieve ervaring van. Geef iedereen aan tafel een digitale spelcoupon om een leuke ervaring te bieden terwijl uw gasten wachten. De prijs hoeft niet al te waardevol te zijn omdat ze al in je restaurant zitten. In dit geval moet u ervoor zorgen dat het de volgende aankoop stimuleert. Bijvoorbeeld 10% korting op de volgende rondje. Distributie in het restaurant Tafelzettertjes QR-codes NFC Wifi-verbinding Mobiele marketingkiosk Vaste tablet met een gamified coupon erop Conclusie Een spelcoupon biedt restaurants extra mogelijkheden om bezoekers naar het restaurant te lokken. Maar hier stopt het niet. Met Gamified coupons kan je in je restaurant de gasten een spelervaring met winmogelijkheden aanbieden. Een korting die via een spelletje wordt gewonnen wordt doorgaans ook direct ingewisseld. Gebruik je ze nog niet? Of wil je er meer over weten? Contacteer ons en wij helpen je graag verder.
Eigen Covid19 contact tracing of bezoeker registratie opzetten voor uw evenement of horecazaak via Sms berichten?
Eigen Covid19 contact tracing of bezoeker registratie opzetten voor uw evenement of horecazaak via Sms berichten?
Eigen Covid19 contact tracing of bezoeker registratie opzetten voor uw evenement of horecazaak via Sms berichten? Om de heropening van de horeca en evenementen tijdens en na Corona(Covid19) te begeleiden is het verplicht door restaurant- en café-uitbaters om contactgegevens te registreren van bezoekers. Elke horecauitbater moet de contactgegevens (naam, telefoonnummer of e-mailadres) van één klant per tafel registreren bij aankomst en bewaren gedurende 14 dagen om later contactonderzoek te faciliteren. Die contactgegevens mogen enkel worden gebruikt voor de strijd tegen Covid-19. Ze moeten worden vernietigd na 14 dagen en de klanten moeten uitdrukkelijk hun akkoord geven. Klanten die dit weigeren, wordt de toegang tot de horecazaak bij aankomst geweigerd. Via Smstools is het mogelijk om een geautomatiseerde horeca registratie systeem via SMS op te zetten die u als handelaar geen extra werk oplevert. Hoe werkt dat? Bezoekers kunnen hun naam (+ eventuele andere familieleden) sms’en naar een verkort of virtueel SMS nummer . Deze data wordt automatisch opgeslagen in onze software. U kan deze exporteren naar EXCEL of heel eenvoudig een SMS versturen naar alle bezoekers van een bepaalde datum/tijd. Deze data kan automatisch verwijderd worden na 14 of 30 dagen. Voorbeeld SMS “uw naam” naar 0460/233 233 Door het versturen van deze SMS gaat u akkoord met de gegevensverwerking onder artikel 6 GDPR,c. en het relevante Ministerieel Besluit. Juridisch: Je hebt vast al gehoord over de ‘GDPR’: de ‘General Data Protection Regulation’. Dat is een strenge Europese regelgeving die ervoor zorgt dat je privacy beter is beschermd. We verwerken je gegevens, direct in opdracht van de overheid, en in lijn met de beslissing van de Nationale Veiligheidsraad, op grond van artikel 6,c (“noodzakelijke verwerking om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op de verwerkingsverantwoordelijke rust”) en artikel 3, 10° Ministerieel besluit van 24 juli 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken. Contacteer ons voor meer informatie! [email protected] of 089/449041
Een digitaal loyaliteitsprogramma voor jouw restaurant in 5 stappen
Een digitaal loyaliteitsprogramma voor jouw restaurant in 5 stappen
Terugkerende klanten zijn van vitaal belang voor elk type restaurant. Maar hoe maak je van bezoekers terugkerende klanten? Ten eerste, ontwerp van een waterdichte strategie waarbij de loyaliteit wordt beloond. Maar wat is het volgende? Een digitaal loyaliteitssysteem dat je helpt om de digitale loyaliteitscampagne van jouw restaurant gemakkelijk uit te rollen. CREËER De eerste en logische stap in het proces is de creatie van je digitale klantenkaart. Een ervaren technologische partner is wat u zoekt. De technologische partner beschikt over een krachtige softwaretool waarmee u eenvoudig de digitale klantenkaart kunt aanmaken die u wenst. Hou er rekening mee dat er verschillende soorten klantenkaarten bestaan. Er zijn stempelkaarten, puntkaarten, beloningskaarten,… Ze verschillen qua functionaliteiten.. Bij Coupontools kan je digitale getrouwheidskaarten volledig aanpassen naar jouw smaak en merkidentiteit. Coupontools biedt keuze uit 3 soorten digitale klantenkaarten: Stempelkaart & Puntenkaart (stamp & point card) Ontgrendelt een beloning in elke fase. Kaart wordt gereset wanneer de uiteindelijke beloning is bereikt.   Beloningskaart (reward card) Klanten kiezen ervoor om een beloning te verkrijgen. Ja? Punten worden afgetrokken van het saldo Nee? Punten worden gespaard voor een hogere beloning DISTRIBUTE Wanneer jouw eerste digitale klantenkaart is aangemaakt, is het tijd om deze te verdelen! Er zijn meerdere efficiënte methodes om jouw digitale klantenkaart aan de man te brengen. Selecteer de distributiemethode die past bij de doelstellingen van je bedrijf. Als je bijvoorbeeld al een bestaande klantendatabase heeft die e-mails, telefoonnummers,… bevat, dan moet je daar gebruik van maken. Maar er zijn nog steeds een paar manieren waarop u de inspanningen online kunt aanvullen met inspanningen offline. Online E-mail: de klantkaart integreren in een e-mail Sms: de klantenkaart vesturen per SMS. Website: Digitale klantenkaarten integreren in jouw website. Sociale media: Deel jouw digitale klantenkaart via Social Media   Offline Zet op elke tafel een flyer met een QR-code of NFC-tag. Op deze manier komen klanten in contact met jouw loyaliteitsprogramma en kunnen zich hiervoor gemakkelijk registreren. GEBRUIKERSREGISTRATIE Zodra de klantenkaarten zijn verspreid, moeten gebruikers zich registreren om deel uit te maken van de ‘club’. Laat de gebruikers zich registreren via een sociale login (Facebook of Google), of door een e-mailadres in te voeren met een wachtwoord.  Dankzij de registratie stroomt de waardevolle klantendata binnen. PUNTEN TOEWIJZEN / VALIDATIE Jij beslist over wanneer en hoeveel stempels of punten de kaarthouders ontvangen voor iedere handeling. Om punten of stempels toe te kennen zijn er meerdere veilige methodes. Kies één benadering bij het creëren van jouw klantenkaart. Daar stel je het validatiewachtwoord en/of de unieke validatie code in. Op het apparaat van de gebruiker (validatiewachtwoord) De handelaar voert het validatiewachtwoord in op het apparaat van de kaarthouder om punten toe te kennen. Voer een unieke code in op het apparaat van de restaurantmedewerker Restaurantmedewerker logt in op de validatiewidget. Voor de validatie voert de handelaar de unieke code in die op de klantenkaart van de kaarthouder wordt weergegeven. Deze code wordt ingegeven in de validatie app of validatie widget. Scan QR-code voor validatie Handelaren scannen de QR-code die op het apparaat van de kaarthouder wordt weergegeven. Het is mogelijk met of zonder een validatiewachtwoord te punten of stempels toe te kennen. Het hangt af van wat je hebt ingesteld tijdens het aanmaken van de klantenkaart in de creatie fase. KLANTGEGEVENS EN STATISTIEKEN Dankzij de klantenkaart is het verzamelen van waardevolle klantgegevens en statistieken kinderspel. Een loyaliteitsprogramma is een geweldig hulpmiddel om meer te weten te komen over je meest loyale klanten. Je verzamelt cruciale gegevens zoals e-mailadressen en telefoonnummers van klanten. Maar ook inzicht in welke vestiging de meest loyale klanten heeft. BOTTOMLINE Een digitaal loyaliteitsprogramma brengt veel voordelen met zich mee. Het stimuleert herhalingsbezoeken, is gemakkelijk om klantenrelaties te onderhouden, de klant heeft het altijd bij zich, opent mogelijkheden om je publiek te bereiken, beloont de juiste klant en levert veel waardevolle inzichten op. Kortom, een digitale klantenkaart is een must-have voor elk restaurant.
Optimaliseer de restaurantervaring met deze tips
Optimaliseer de restaurantervaring met deze tips
Het aantrekken van klanten naar je restaurant is het eerste probleem waar restauranthouders mee te maken krijgen. Een tweede probleem is meestal het feit dat de klant slechts één bezoek brengt.  Als klanten de weg naar je restaurant vinden, moet je ervoor zorgen dat ze getuige zijn van een onvergetelijke ervaring. Zo vergroot je de kans op een volgende bezoek. Digitale ervaringen Hoe je het ook draait of keert, gasten moeten altijd wachten tot hun gerechten aankomen. Een restauranthouder moet van deze ‘vrije’ tijd slim gebruik maken. Zo kan een restauranthouder digitale kortingsbonnen met spelelement gebruiken om de gasten een unieke ervaring aan te bieden. Zorg dat de gasten tijdens het wachten zich eenvoudig kunnen inschrijven voor je digitale loyaliteitsprogramma. Zo sprokkel je relevante data en kan je verder met de klant in dialoog treden. Ik heb een aantal tools opgesomd over hoe je gemakkelijk digitale campagnes kunt verspreiden onder de wachtende gasten. NFC / QR-code Biedt eenvoudig digitale Spin Wheels, Scratch & Wins aan, aan je publiek via NFC. Voeg eenvoudigweg de campagne-URL toe aan de NFC-tags. Vervolgens toon je de NFC-tag of -sticker op de tafel, zodat gebruikers ermee kunnen communiceren. Als gebruikers in contact komen met de NFC-tag, wordt het Spin Wheel of de Scratch & Win-coupon in de browser op de smartphone geopend. Zorg ervoor dat ze een kleine korting winnen, zo stimuleer je de klant een volgende aankoop te doen. Mobiele marketing kiosk Zet een tablet op elke tafel. Tijdens het wachten op hun gerechten voeren gebruikers hun telefoonnummer of e-mailadres in om je nieuwste kortingscoupons naar zichzelf te sturen. Op deze manier deel je niet alleen kortingen uit, maar verzamel je ook relevante klantgegevens die je in toekomstige marketingcampagnes kunt gebruiken. Gratis wifi Voor vele restaurantbezoekers die twijfelen geeft gratis beschikbaarheid van Wifi vaak de doorslag. Bovendien kan je er als restauranthouder eenvoudig voordeel uit putten. Voeg een Digitale Spelkortingsbon (Spin Wheel, Scratch to Win, of Memory Game) toe aan de router van je wifi-netwerk. Wanneer een bezoeker verbinding maakt met het wifi-netwerk van je restaurant, wordt hij direct doorgestuurd naar jouw digitale spelkortingsbon. Bovendien triggeren spelletjes altijd interactie. Zo is de kans groot dat de wachtende klant de kortingsbon ook effectief zal spelen. Zorg ervoor dat er een verleidelijke prijs wordt gewonnen, zo stimuleer je impulsieve aankopen en bestellingen. Een bijzondere sfeer  Er zijn natuurlijk ook nog andere cruciale factoren. Een unieke sfeer in je restaurant is iets wat het imago van je bedrijf vormgeeft. Een restaurant is geen ruimte met tafels en stoelen waar eten wordt geserveerd. Het is meer dan dat. Dat is het altijd al geweest.  Als je in staat bent om een specifieke sfeer te creëren binnen je restaurant, dan doe je het geweldig. Het meubilair, de inrichting en het personeel moeten hetzelfde gevoel uitstralen. Alternatieve gerechten Deze ongewone gerechten (glutenvrij, vegetarisch,…) worden vaak achterwege gelaten. Toch kan dit je veel voordeel opleveren. Deze mensen brengen namelijk andere mensen mee. Eerst denk je ‘Oh, dat zijn er maar een paar’. ‘Het maakt niet uit als die mensen niet naar mijn restaurant komen. De speciale maaltijden worden waarschijnlijk niet je ‘best-selling dish’. Je hebt gelijk. Maar dat betekent niet dat het irrelevant is ze toch aan te bieden. Zie het zo: Bijvoorbeeld: een groep van 6 mensen is bereid om in jouw restaurant te eten. één van hen heeft een speciale ziekte of intolerantie (Gluten) en kan geen normaal voedsel eten. De groep mensen zal waarschijnlijk jouw restaurant niet selecteren omdat die 1 persoon binnen hun groep niet bij jou kan eten. Je mist niet 1 klant, maar in dit geval heb je er 6 gemist.
Persartikel Coupontools helpt voedseldistributie Zimbabwe
Persartikel Coupontools helpt voedseldistributie Zimbabwe
Om fraude in de voedseldistributie in Zimbabwe tegen te gaan, sloeg Coupontools, een digitale marketing softwareproducent uit Dilsen-Stokkem, de handen in elkaar met een Zimbabwaanse ngo. Ze werken samen om digitale vouchers te verdelen. Eten is een basisbehoefte voor iedereen, maar in vele landen is dit niet zo vanzelfsprekend. In Zimbabwe zijn vele mensen afhankelijk van voedseldistributie door ngo’s. Om fraude tegen te gaan, besloot een Zimbabwaanse ngo digitale vouchers te verdelen. Voor technische ondersteuning bij het uitrollen van de vouchers sloeg de ngo de handen in elkaar met Coupontools, een digitale marketing softwareproducent uit Dilsen-Stokkem. De ngo verstuurt de digitale vouchers per SMS naar de hulpbehoevenden. Aangezien niet iedere Zimbabwaan over een smartphone beschikt, wordt eveneens de unieke voucher-code meegestuurd. Via deze code kan elke ontvanger zijn of haar voedselpakket probleemloos afhalen in het lokale centrum. De ngo valideert de voucher-code en overhandigt het voedselpakket aan de persoon. Zo is de ngo zeker dat het voedselpakket door de juiste persoon wordt ontvangen. “Wij waren geflatteerd toen we de aanvraag van de Zimbabwaanse ngo ontvingen. Het project was een uitdaging, maar voor een ngo doen we graag dat extraatje! En zo zie je maar dat zelfs in minder ontwikkelde landen de stap naar het digitale wordt gezet. Daar kunnen sommige Belgische bedrijven nog iets van leren!” aldus Tom Hendrix. BRON: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200708_05005068/coupontools-helpt-voedseldistributie-zimbabwe
Xtreme Internet Solutions ondersteunt voedseldistributie Zimbabwe
Xtreme Internet Solutions ondersteunt voedseldistributie Zimbabwe
Eten is een basisbehoefte voor iedereen. In vele landen is dit echter niet zo vanzelfsprekend. In Zimbabwe, zijn vele mensen afhankelijk van voedseldistributie door ngo’s. Om fraude tegen te gaan, besloot een Zimbabwaanse ngo digitale vouchers te verdelen. Voor technische ondersteuning bij het uitrollen van de vouchers, sloeg de ngo de handen in elkaar met Xtreme Internet Solutions, een Limburgse digitale marketing software producent.  De digitale vouchers worden aangemaakt met de in-house softwaretool, Coupontools. Vervolgens worden de digitale vouchers verstuurt met behulp van de andere in-house software Smstools. Zo ontvangt iedere hulpbehoevende een unieke digitale voucher per SMS. Aangezien niet iedere Zimbabwaan over een smartphone beschikt, wordt eveneens de unieke voucher code meegestuurd. Via deze code kan elke ontvanger zijn of haar voedselpakket probleemloos afhalen in het lokale centrum. De ngo valideert de voucher code en overhandigt het voedselpakket aan de persoon. Zo is de ngo zeker dat het betreffende voedselpakket door de juiste persoon wordt ontvangen. ‘Wij waren geflatteerd toen we de aanvraag van de Zimbabwaanse ngo ontvingen. Het project was een uitdaging, maar voor een ngo doen we graag dat extraatje! Bovendien, zo zie je maar, dat zelfs in minder ontwikkelde landen de stap naar het digitale wordt gezet. Daar kunnen sommige Belgische bedrijven nog iets van leren!’ Aldus Tom Hendrix.
4 herkenbare problemen voor elk restaurant
4 herkenbare problemen voor elk restaurant
1. Klantenservice In (bijna) elke branche is klantenservice een belangrijk aspect. De service die je restaurant biedt, geeft vorm aan het hele bedrijfsimago. Tegenwoordig kan het eten zo goed als denkbaar zijn, als het je ontbreekt klantenservice is het waarschijnlijk dat je klanten verliest. Aan de andere kant is een uitstekende klantenservice een enorme loyaliteitsprikkel. Zorg ervoor dat je jouw gasten goed behandelt, en ze herinneren zich de ervaring en de positieve vibe die ze hebben meegemaakt. 2. Digitale Marketing  De meeste restaurants richten zich enkel op de kernactiviteiten. Vaak wordt het marketingaspect vergeten, ook al kan dit een ‘quickwin’ zijn. Ook al hebben de meeste restaurants heeft een website, je moet er nog steeds voor zorgen dat je website er goed uitziet op elk apparaat waarmee een klant je website kan bezoeken. Begin met het betrekken van je publiek via sociale media. Je kan het verschil maken door geweldige content op het juiste moment aan te bieden. Je moet je klanten laten zien dat u actief bent. Een ander aspect dat over het hoofd wordt gezien, is het aanbieden van (digitale) kortingen. Als je boeiende digitale kortingsbonnen gebruikt, deze via het juiste kanalen verspreid, genereer je zonder twijfel meer restaurantbezoeken. Als je verleidelijke digitale coupons aanbiedt wanneer klanten twijfelen, maak je het verschil. Veel restauranteigenaren zijn niet erg positief over het uitdelen van kortingen, omdat ze het zien alsof ze marge weggooien. Je moet je van deze gedachten afstappen. Als de marge een beetje kleiner is, maar het aantal restaurantbezoeken stijgt, draai je uiteindelijk meer omzet. Een andere grote troef is een loyaliteits-oplossing, vooral een digitale. Je klanten hebben jouw loyaliteitsprogramma altijd bij zich, en je kan je doelgroep gemakkelijk bereiken. Een digitale loyaliteitskaart is een trigger om terug te komen om die beloning te ontgrendelen waarvoor men punten verzamelt. 3. Geweldig personeel Een geweldig team van medewerkers is onvervangbaar en beïnvloedt vele aspecten van je restaurant. Als je ervoor zorgt dat je het juiste personeel aanneemt en correct traint, versterkt dit je bedrijfsimago nog meer. Je personeel is het eerste aanspreekpunt voor je klanten tijdens het eten. Dus als je medewerkers niet goed genoeg opgeleid zijn, kunnen ze je reputatie gemakkelijk verpesten. Het trainen van personeel klinkt als een investering (en dat is het ook), maar het loont wel. 4. Een unieke sfeer Dit is onvermijdelijk. Het gaat niet alleen om het eten en de service, maar ook om de ervaring en het gevoel dat je te bieden hebt. Het is de boodschap en de look en feel dat je restaurant uitstraalt dat een bepaald gevoel in de klanten hun geest opwekt. Een bepaalde positie in het hoofd van je cliënteel is noodzakelijk om een emotionele band te creëren met je merk, bedrijf en restaurant. Als je ervoor zorgt dat je het juiste ‘unique selling point’ kiest, kan dit een belangrijk voordeel zijn ten opzichte van je naaste concurrenten.  Conclusie Succes gaat niet over het optimaliseren van één van deze 4 elementen. Het gaat om de samenhang van alle elementen die in balans moet zijn. Ze dragen allemaal bij aan je totale bedrijfsimago en beïnvloeden uiteindelijk de omzet van je restaurant. Ben je op zoek naar ondersteuning bij het uitrollen van jouw digitale campagnes? Vertel ons jouw doelstellingen en wij doen de rest. Nog vragen? Contacteer ons!
Genereer meer restaurantbezoeken met deze 3 tips
Genereer meer restaurantbezoeken met deze 3 tips
Tegenwoordig struggelen heel wat restauranten om hun zaak te vullen. De Corona-problematiek bemoeilijkt de toestroom van restaurantbezoekers. Net daarom, moet je ze nu een handje helpen. Digitale promoties en andere mobiele marketinginitiatieven vormen de perfecte oplossing voor dit probleem.   Ken uw publiek Als je wil dat je doelgroep naar jouw restaurant afzakt, moet je in de eerste plaats weten wie je moet aanspreken. Zet manieren en initiatieven op in de winkel om gegevens van jouw bestaande klanten vast te leggen. Het geeft je inzicht in het soort mensen dat je restaurant al bezoekt. Dat is relevante informatie om jouw toekomstige ‘lookalike’ marketingcampagnes op te baseren. Het vastleggen van de gegevens van bestaande bezoekers geeft je tevens de mogelijkheid om diegenen te bereiken die jouw restaurant al hebben bezocht. Data is en blijft een kritische factor in het succes van je restaurant. Gerichte marketingcampagnes Als je begrijpt wie jouw klanten zijn en wat ze willen, maken gerichte marketingcampagnes het verschil. Verspreid digitale coupons via jouw sociale media kanalen, distribueer gerichte promoties om zo restaurantbezoeken te verhogen op rustigere dagen. Voeg ‘gamification’ toe aan jouw Digitale Coupon campagnes. Gamified Coupons zijn nóg effectiever dan gewone digitale coupons. Zo bied je bezoekers prettige ervaringen en de kans om kortingen te winnen. Het gevoel van het winnen van een tijdelijke korting duwt de winnaars als het ware jouw restaurant binnen om hun korting in te wisselen en een aankoop te doen. Met een Mobile Coupon Directory verzamel je meerdere Coupons op één digitale plaats. De Mobile Coupon Directory is ofwel een app of integreert probleemloos in je huidige app of website. Stel dagelijkse aanbiedingen in, die alleen op een specifieke dag beschikbaar zijn, om klanten te stimuleren je restaurant te bezoeken. Het is een geweldige aanpak omdat je klanten weten waar ze moeten zoeken naar deals. Bovendien is het zeer gebruiksvriendelijk voor de gebruiker en genereer je op een sporadische basis app bezoeken. Klantenloyaliteitsprogramma Om klanten die al in jouw restaurant geweest zijn aan te moedigen om terug te keren, overweeg je best een digitaal loyaliteitssysteem. Het is ook de perfecte tool om persoonlijke gegevens van je cliënteel te verzamelen en je klantenbestand gericht uit te breiden. Een deelnemer registreert zich als gebruiker voor jouw loyaliteitsprogramma. Dit opent nog meer deuren voor het restaurant om in dialoog te treden met het publiek. Het is een win-win voor beide partijen, het restaurant en de klanten. Het restaurant kan de kaarthouder bereiken, omdat het loyaliteitssysteem de persoonlijke gegevens van de deelnemer bijhoudt. De deelnemer verzamelt op zijn beurt punten en wordt beloond voor zijn of haar loyaliteit. Je klant heeft jouw digitale loyaliteitsprogramma altijd op zak.  Hierdoor is het mogelijk voor de restauranthouder om klanten te bereiken op cruciale momenten. Stel push-notificaties op voor deelnemers van je loyaliteitsprogramma als ze in de buurt van jouw restaurant zijn. Het is tevens mogelijk om de berichten aan de specifieke ontvangers te personaliseren. Tot slot verkrijg je cruciale inzichten in het gedrag van je klanten. Je kan de uitgaven nauwkeurig analyseren, patronen in hun bezoeken ontdekken en je bent in staat om de waardevolste klanten te belonen. Bottomline Er zijn veel hulpmiddelen die helpen bij het genereren van restaurantbezoeken. Digitale Coupons zijn perfect om voorbijgangers en klanten naar binnen te lokken. Als ze eenmaal binnen zijn, is het aan u om ze te registreren voor je loyaliteitsprogramma om zo moeiteloos klantrelaties te onderhouden. Stel een Coupon Directory in en geef al uw digitale campagnes zoals Digitale Coupons, Vouchers en Loyalty Cards eenvoudig weer op één plek. Zo weet je publiek waar het moet zoeken naar de nieuwste en beste aanbiedingen. Ben je zelf op zoek naar methodes om restaurant- of winkelbezoeken te verhogen? Contacteer ons gerust. Wij staan voor je klaar, met raad en daad!
Een reclame of promotie campagne via SMS opzetten voor uw bedrijf?
Een reclame of promotie campagne via SMS opzetten voor uw bedrijf?
Sms-reclame spreekt de consument direct aan. Sms-reclame stuurt een persoonlijke boodschap. Sedert internet en websites is de promotievoering veel persoonlijker geworden. Het gebruik van smartphones en multitasking verhevigt het gebruik van 1 op 1 reclame. Dat leidde tot een heel nieuwe tak van e-promotie: de SMS en smartphone reclame. Wat zijn de mogelijkheden en de voordelen? De 1 op 1 reclame geeft rechtstreeks contact. Een van de ingrijpendste veranderingen sinds het gebruik van het internet en websites is het verzamelen van persoonlijke gegevens zoals e-mailadressen en gsm nummers. Door deze informatie te gebruiken voor het promoten van producten of diensten kon een bedrijf zich nu plotseling rechtstreeks richten tot een persoon zelf. En u bent er zeker van dat de geadresseerde zelf uw bericht leest. Een tweede voordeel van deze 1 op 1 reclame is de snelheid waarmee de reclame toekomt en de lage kostprijs per contact. Met een druk op de knop gaat uw bericht rond en minuten later is het ontvangen. De moderne consument is hierdoor altijd en overal bereikbaar. Dat biedt unieke voordelen voor e-promotie. De sms-promotiecampagne: act now! Het verschil tussen een e-mail- en een sms-campagne is voornamelijk het tijdstip waarop uw bericht gelezen wordt. Het grootste deel van de mails komen worden tegenwoordig nog steeds gelezen op een computer. Dat kan een laptop of netbook zijn, maar net evengoed nog een vaste PC. In elk geval gebeurt dit meestal niet direct. Een sms-promotie komt toe op de mobiele telefoon en de geadresseerde wordt direct verwittigd. Bijna iedereen leest het bericht ook ogenblikkelijk. Een sms-campagne kan o.a. heel doeltreffend zijn om: events aan te kondigen: b.v. bezoek nu onze opendeurdagen, dit weekend garageverkoop te … koopjes of acties te promoten: b.v. enkel op maandag extra korting op “merk” producten, nu tss 17-18 u happy hour, .. reclame voor last-minutes of laatste producten: b.v. “merk” jeans maat 32 – nog 2 stuks à -30 %, busreis naar Italië – nog 4 pl. à -15 % – vertrek 13/08. Deze soort sms promotie is ook heel doeltreffend voor organisatoren (data optredens, locaties rommelmarkten, (ruil)beurzen, clubbijeenkomsten, toernooien …), tweedehandswinkels, antiekzaken, speciale boekenwinkels, immobiliën (beschikbare panden per gemeente of regio), enz. De toepassingen zijn legio. Bovendien krijgt uw klant de informatie die hij zoekt op het moment dat hij ze wil. Wat kost een sms-campagne? Tussen de 0,06 en 0,11 € per verzonden bericht. Dit hangt af van uw volume. Besluit. Het gebruik van SMS voor de promotie van producten of diensten is een heel doeltreffend middel om uw klanten persoonlijk en direct aan te spreken. Er is geen enkele reden waarom u niet eens zo’n originele promotiecampagne zou proberen. Contacteer ons voor meer informatie of voor een prijsofferte.
5 vuist regels voor snelle communicatie
5 vuist regels voor snelle communicatie
Crisismanagement is een essentiële gegeven in omdat de meeste bedrijven ooit wel eentje zullen kennen. In zulke gevallen, is het noodzakelijk dat dat je snel en uniform reageert. ‘Geen commentaar’ is het slechts denkbare scenario. Gebruik daarom deze handige tips om klaar te zijn wanneer een crisis zich aandient. Een goede voorbereiding is namelijk het halve werk. Wees voorbereid Om te voorkomen dat men als kip zonder kop te werk gaat wanneer een crisissituatie zich aandient, is het noodzakelijk om een duidelijke crisisplan te hebben. Hoe communiceer ik? Wie moet wat weten? Welke ‘tone of voice’? Dit staat allemaal in je plan. Zorg dat je tijdens een crisis altijd kunt teruggrijpen naar een plan. Want als je niet juist communiceert, loop je het risico om meer imagoschade te berokkenen.   Voorzie template berichten In de meeste gevallen is het handig om ‘template’ berichten te voorzien zodat je snel kan handelen. Wanneer je mogelijke berichten of antwoorden al voorbereid, bespaar je tijd voor echt noodzakelijke dingen tijdens een crisissituatie.   Begrijp de situatie Probeer ten alle tijden juiste informatie te communiceren. Eén vereiste hiervoor is dat je de situatie goed begrijpt. Is dit nog niet zo? Wees dan eerlijk en zeg dat we de situatie analyseren en monitoren en dat het statement later volgt. Beter uitstel dan onjuiste informatie communiceren. Wanneer je wel volledig op de hoogte bent over de crisissituatie, is het van groot belang dat je je stakeholders voorziet van correcte informatie.   Blijf menselijk Wees er je steeds van bewust dat iedere persoon anders reageert. Het is van groot belang om eerst te luisteren en dan een onderbouwd en juist antwoord te formuleren. Zeg dat je ook bezorgd en verontrust bent over de situatie en dat je eraan werkt om de situatie onder controle te krijgen.   Het juiste kanaal Er zijn vele verschillende communicatiekanalen met elk z’n specifieke sterktes. De meest succesvolle in tijden van crisis blijven echter de massacommunicatiekanalen zoals een sms en e-mail. Sms blijft het populairst in crisistijden. Waarschijnlijk door de enorme openratio’s (99%), snelheid en betrouwbaarheid. Daarom blijft sms nog steeds het efficiënte om snel op grote schaal mensen te bereiken.Daarom is het van groot belang dat je een ‘sms softwareplatform’ in de kast hebt liggen voor wanneer het echt nodig is. Anders loop je het risico dat je vanaf het begin achter de feiten aanloopt. TIP: Bij Smstools betaal je enkel je verbruik en zijn er geen licentiekosten. Het is dus een aanrader om in rustigere dagen het platform al onder de knie te krijgen en ‘template’ berichten klaar te zetten. Zo kan er in crisistijden kort op de bal gespeeld kan worden. Het kost je niks om deze achter de hand te hebben, maar kan je enorm veel tijd, moeite en grijze haren besparen wanneer een crisissituatie zich voordoet.
TV Limburg Bedrijfsreportage
TV Limburg Bedrijfsreportage
TVL @ Work: Coupontools digitaliseert papieren kortingsbonnen Papier is passé en digitaal is de toekomst. Dat beseffen ze maar al te goed bij Coupontools. Deze start-up uit Dilsen-Stokkem ontwikkelde een digitaal platform voor kortingsbonnen.
XIS doet mee met het Siris/Agoria Scale Up programma
XIS doet mee met het Siris/Agoria Scale Up programma
Xtreme Internet Solutions neemt deel aan het Scale Up-programma van ‘Sirris’ en ‘Agoria’ in ondersteuning van ‘Agentschap innoveren & ondernemen’. Tijdens het scale up programma zullen we diverse parameters en KPI’s definiëren voor onze schaalplannen en we zullen professionele ondersteuning krijgen inzake strategisch advies en marktstudie.
Interview Coupontools op RTBF TV
Interview Coupontools op RTBF TV
Bekijk de video om een interview te zien met Harun Tanriseven, Sales & Marketing Manager van Coupontools. Interview gemaakt op het Mobile World Congress in Barcelona 2018.
Beursdeelname Digital First 2017
Beursdeelname Digital First 2017
Xtreme Internet Solutions had een stand op de DIGITAL FIRST-beurs in Brussel. We hebben onze 2 producten Coupontools en Smstools gepromoot en we hebben onze nieuw ontworpen stand met 2 grote telefoonschermen gebruikt. Digital First zal marktleiders, innovators, investeerders en ondernemingen uit alle sectoren samenbrengen. Kom en ontdek nieuwe technologietrends, ontdek nieuwe concepten, creëer nieuwe leads en woon een uitgebreid en innovatief programma van conferenties en workshops bij. Ontdek de impact van de digitalisering.
Mobile World Congress Barcelona 2017
Mobile World Congress Barcelona 2017
Dit jaar hadden we voor het eerst onze stand op het Mobile World Congress in Barcelona, Spanje. U kunt ons vinden op het Belgisch paviljoen in hal 7, stand G71. Mobile World Congress is ‘s werelds grootste bijeenkomst voor de mobiele industrie, georganiseerd door de GSMA en gehouden in de Mobile World Capital, Barcelona.
Nieuwe customer success manager Bert Croimans
Nieuwe customer success manager Bert Croimans
Team Coupontools verwelkomt graag Bert Croimans, Customer Success Manager. Bert werkt samen met onze bestaande klanten om ervoor te zorgen dat ze maximaal succes bereiken met mobile marketing.
Interview met onze CEO Tom Hendrix in het SOFIM magazine.
Interview met onze CEO Tom Hendrix in het SOFIM magazine.
Interview met onze CEO Tom Hendrix in het SOFIM-magazine.
XIS was geselecteerd voor de Unizo beloftevolle KMO Awards
XIS was geselecteerd voor de Unizo beloftevolle KMO Awards
Xtreme Internet Solutions werd geselecteerd voor de belofte KMO-laureaat georganiseerd door Unizo. In 1991 kregen KMO’s in Vlaanderen en Brussel de onderscheiding voor de Hermes-prijs. Deze prestigieuze prijs werd later in 2006 omgedoopt tot UNIZO tot de huidige ‘KMO Laureaat’. De KMOLaureaat is de KMO-award in Vlaanderen en Brussel met een sterk nationaal imago. Elke twee jaar kiest UNIZO, samen met zijn partners KBC, Electrabel, Proximus, EY, DHL en ADMB en een onafhankelijke jury, voor de KMO Laureaat, die wordt gekozen op basis van de behaalde prestaties op het gebied van innovatie, ambitie voor internationaal ondernemerschap, personeelsbeleid, financieel beleid, energie & milieu, ondernemerschap, corporate governance, marketing & communicatie, enz.
Manager Magazines interview met onze CEO
Manager Magazines interview met onze CEO
Interview met onze CEO Tom Hendrix, voor het Belgische tijdschrift Manager Magazines.
Marketing agency limburg
Marketing agency limburg
Xtreme Internet Solutions, het online marketingbureau/agency in Dilsen-Stokkem, Limburg. Marketing wordt volgens het alom bekende Wikipedia omschreven als “alle activiteiten die een bedrijf uitvoert om de verkoop van producten te bevorderen”. Dit is misschien niet de meest romantische omschrijving van het woord marketing, maar vat wel goed samen wat wij voor jou kunnen betekenen. Wij zijn vooral gespecialiseerd in mobile marketing (marketing naar mobiele gebruikers). We zijn al meer dan 15 jaar actief met SMS marketing (www.smstools.be) en al 6 jaar met digitale coupons & getrouwheidskaarten (www.coupontools.com) Hiernaast hebben we ook specialisten in huis voor SEO & SEA (Zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren.) We beschikken over in-house copywriters en Google specialisten die uw website hoog kunnen doen scoren! Maak vrijblijvend een afspraak met ons op [email protected] om uw marketing campagne te bespreken!
Sms bulk versturen
Sms bulk versturen
Snel, eenvoudig sms berichten sturen naar een groep of contact. Een gebruiksvriendelijke tool om dit alles te beheren, waar de berichten goed aankomen en dit alles tegen een scherpe prijs. Daarvoor bent u bij ons aan het juist adres: www.smstools.be Wij leveren al meer dan 15 jaar bulk sms software voor het versturen van bulk sms berichten. Sms versturen naar grote groepen De Bulk SMS Mailing Tool is een perfecte oplossing als u naar grote groepen een sms wil versturen. Het opstellen van de SMS, selecteren van de ontvangers en tijdstip van verzending regelt u allemaal via internet met onze sms interface. Denk aan mobiele marketingacties, notificaties en groepsmeldingen. Tegen de goedkoopste prijzen naar de Belgische operatoren Proximus, Mobistar, Base en Telenet. Niet overtuigd? Geen probleem, maak een GRATIS test account aan en ga meteen aan de slag en ontdek alle voordelen van het platform.
WEBDESIGN LIMBURG
WEBDESIGN LIMBURG
Webdesign Limburg: Een website laten maken in Limburg. Xtreme Internet Solutions BVBA uit Dilsen-Stokkem helpt u graag verder! Wij zijn 7/7 bereikbaar via telefoon chat e-mail. We hebben een team van ontwikkelaars, grafische ontwerpers, copywriters, … en bouwen reeds websites sinds 2002. U bent opzoek naar een webdesign bureau in Limburg. Dan bent u bij Xtreme Internet Solutions aan het juiste adres. Wij zorgen ervoor om van u een belangrijke speler te maken op het web. Ons webdesign bureau ontwerpt tegenwoordig alleen nog websites in WordPress  CMS. Een CMS is voor u als klant zeer handig omdat je zelf de site kan beheren, je hoeft bij manier van spreken niet meer voor elke aanpassing, update of foto ons kantoor kan contacteren want je kan het zelf aanpassen. Zelfs voor een basic webdesign wordt de website in CMS gemaakt.   Wij zijn afkomstig uit Limburg en werken graag in Limburg! Maak vandaag een afspraak en kom bij ons op de koffie!
Website laten maken in Limburg
Website laten maken in Limburg
Nieuwe website laten maken? Meer aanvragen nodig? Een nieuwe website laten maken? Op zoek naar een nieuw webdesign bedrijf om mee samen te werken? Kies dan voor Xtreme Internet Solutions webdesign, een BVBA uit Dilsen-Stokkem (Limburg) gespecialiseerd in het maken van professionele websites. Wij ontwerpen websites naar ieders beurs en denken graag met jou mee. Achteraf ben je eigenaar van de website en mag je ons altijd bellen indien je hulp nodig hebt. Talloze bedrijven vertrouwen op ons Wij maken WordPress websites en professionele websites op maat voor particulieren, bedrijven en vzw’s. Websites die je makkelijk zelf kan aanpassen. Hiervoor gebruiken wij telkens WordPress: een uiterst gebruiksvriendelijk Content Management Systeem. De opleiding WordPress is telkens gratis, met onbeperkt support achteraf. Iedere website is ook responsive en past zich automatisch aan tablets en smartphones aan. Het ontwerp is pas af wanneer u helemaal tevreden bent. De prijs: die wordt vooraf vastgelegd. Geen onaangename verrassingen dus! Een aanpak die al jaren werkt. Wil je een nieuwe website laten bouwen? Een website die rendeert? Wij garanderen je een moderne en efficiënte website die handenvol extra klanten zal opleveren. Contacteer ons vandaag op [email protected] en maken snel een afspraak om jouw project te bespreken!
Contacteer ons

Hoe kunnen wij je helpen?

Je hebt een partner nodig
die jouw bedrijf doet groeien!

Liever geen formulier? Stuur ons een E-mail

Heirbaan 12A,
3650 Dilsen – Stokkem


Geweldig dat je er bent! Cookies? Lees onze Privacy Policy. Accepteer
x