× Xtreme Internet Solutions Logo

Home Over ons
Webdevelopment Grafisch design Promotionele campagnes SMS communicatie
Succesverhalen
Nieuws Media
Vacatures Neem contact op

Nieuws


4 herkenbare problemen voor elk restaurant

1. Klantenservice

In (bijna) elke branche is klantenservice een belangrijk aspect. De service die je restaurant biedt, geeft vorm aan het hele bedrijfsimago. Tegenwoordig kan het eten zo goed als denkbaar zijn, als het je ontbreekt klantenservice is het waarschijnlijk dat je klanten verliest. Aan de andere kant is een uitstekende klantenservice een enorme loyaliteitsprikkel. Zorg ervoor dat je jouw gasten goed behandelt, en ze herinneren zich de ervaring en de positieve vibe die ze hebben meegemaakt.

2. Digitale Marketing 

De meeste restaurants richten zich enkel op de kernactiviteiten. Vaak wordt het marketingaspect vergeten, ook al kan dit een ‘quickwin’ zijn. Ook al hebben de meeste restaurants heeft een website, je moet er nog steeds voor zorgen dat je website er goed uitziet op elk apparaat waarmee een klant je website kan bezoeken. Begin met het betrekken van je publiek via sociale media. Je kan het verschil maken door geweldige content op het juiste moment aan te bieden. Je moet je klanten laten zien dat u actief bent.

Een ander aspect dat over het hoofd wordt gezien, is het aanbieden van (digitale) kortingen. Als je boeiende digitale kortingsbonnen gebruikt, deze via het juiste kanalen verspreid, genereer je zonder twijfel meer restaurantbezoeken. Als je verleidelijke digitale coupons aanbiedt wanneer klanten twijfelen, maak je het verschil. Veel restauranteigenaren zijn niet erg positief over het uitdelen van kortingen, omdat ze het zien alsof ze marge weggooien. Je moet je van deze gedachten afstappen. Als de marge een beetje kleiner is, maar het aantal restaurantbezoeken stijgt, draai je uiteindelijk meer omzet.

Een andere grote troef is een loyaliteits-oplossing, vooral een digitale. Je klanten hebben jouw loyaliteitsprogramma altijd bij zich, en je kan je doelgroep gemakkelijk bereiken. Een digitale loyaliteitskaart is een trigger om terug te komen om die beloning te ontgrendelen waarvoor men punten verzamelt.

3. Geweldig personeel

Een geweldig team van medewerkers is onvervangbaar en beïnvloedt vele aspecten van je restaurant. Als je ervoor zorgt dat je het juiste personeel aanneemt en correct traint, versterkt dit je bedrijfsimago nog meer. Je personeel is het eerste aanspreekpunt voor je klanten tijdens het eten. Dus als je medewerkers niet goed genoeg opgeleid zijn, kunnen ze je reputatie gemakkelijk verpesten. Het trainen van personeel klinkt als een investering (en dat is het ook), maar het loont wel.

4. Een unieke sfeer

Dit is onvermijdelijk. Het gaat niet alleen om het eten en de service, maar ook om de ervaring en het gevoel dat je te bieden hebt. Het is de boodschap en de look en feel dat je restaurant uitstraalt dat een bepaald gevoel in de klanten hun geest opwekt. Een bepaalde positie in het hoofd van je cliënteel is noodzakelijk om een emotionele band te creëren met je merk, bedrijf en restaurant. Als je ervoor zorgt dat je het juiste ‘unique selling point’ kiest, kan dit een belangrijk voordeel zijn ten opzichte van je naaste concurrenten. 

Conclusie

Succes gaat niet over het optimaliseren van één van deze 4 elementen. Het gaat om de samenhang van alle elementen die in balans moet zijn. Ze dragen allemaal bij aan je totale bedrijfsimago en beïnvloeden uiteindelijk de omzet van je restaurant.

Ben je op zoek naar ondersteuning bij het uitrollen van jouw digitale campagnes? Vertel ons jouw doelstellingen en wij doen de rest. Nog vragen? Contacteer ons!

Contacteer ons

Hoe kunnen wij je helpen?

Je hebt een partner nodig
die jouw bedrijf doet groeien!

Liever geen formulier? Stuur ons een E-mail

Heirbaan 12A,
3650 Dilsen – Stokkem


Geweldig dat je er bent! Cookies? Lees onze Privacy Policy. Accepteer
x