× Xtreme Internet Solutions Logo

Home Over ons
Webdevelopment Grafisch design Promotionele campagnes SMS communicatie
Succesverhalen
Nieuws Media
Vacatures Neem contact op

Nieuws


Een digitaal loyaliteitsprogramma voor jouw restaurant in 5 stappen

Terugkerende klanten zijn van vitaal belang voor elk type restaurant. Maar hoe maak je van bezoekers terugkerende klanten? Ten eerste, ontwerp van een waterdichte strategie waarbij de loyaliteit wordt beloond. Maar wat is het volgende? Een digitaal loyaliteitssysteem dat je helpt om de digitale loyaliteitscampagne van jouw restaurant gemakkelijk uit te rollen.

  1. CREËER

De eerste en logische stap in het proces is de creatie van je digitale klantenkaart. Een ervaren technologische partner is wat u zoekt. De technologische partner beschikt over een krachtige softwaretool waarmee u eenvoudig de digitale klantenkaart kunt aanmaken die u wenst. Hou er rekening mee dat er verschillende soorten klantenkaarten bestaan. Er zijn stempelkaarten, puntkaarten, beloningskaarten,… Ze verschillen qua functionaliteiten..

Bij Coupontools kan je digitale getrouwheidskaarten volledig aanpassen naar jouw smaak en merkidentiteit. Coupontools biedt keuze uit 3 soorten digitale klantenkaarten:

  • Stempelkaart & Puntenkaart (stamp & point card)
    • Ontgrendelt een beloning in elke fase. Kaart wordt gereset wanneer de uiteindelijke beloning is bereikt.
       
  • Beloningskaart (reward card)
    • Klanten kiezen ervoor om een beloning te verkrijgen.
      • Ja? Punten worden afgetrokken van het saldo
      • Nee? Punten worden gespaard voor een hogere beloning
  • DISTRIBUTE

Wanneer jouw eerste digitale klantenkaart is aangemaakt, is het tijd om deze te verdelen! Er zijn meerdere efficiënte methodes om jouw digitale klantenkaart aan de man te brengen. Selecteer de distributiemethode die past bij de doelstellingen van je bedrijf. Als je bijvoorbeeld al een bestaande klantendatabase heeft die e-mails, telefoonnummers,… bevat, dan moet je daar gebruik van maken. Maar er zijn nog steeds een paar manieren waarop u de inspanningen online kunt aanvullen met inspanningen offline.

  • Online
    • E-mail: de klantkaart integreren in een e-mail
    • Sms: de klantenkaart vesturen per SMS.
    • Website: Digitale klantenkaarten integreren in jouw website.
    • Sociale media: Deel jouw digitale klantenkaart via Social Media
       
  • Offline
    • Zet op elke tafel een flyer met een QR-code of NFC-tag. Op deze manier komen klanten in contact met jouw loyaliteitsprogramma en kunnen zich hiervoor gemakkelijk registreren.

GEBRUIKERSREGISTRATIE

Zodra de klantenkaarten zijn verspreid, moeten gebruikers zich registreren om deel uit te maken van de ‘club’. Laat de gebruikers zich registreren via een sociale login (Facebook of Google), of door een e-mailadres in te voeren met een wachtwoord.  Dankzij de registratie stroomt de waardevolle klantendata binnen.

PUNTEN TOEWIJZEN / VALIDATIE

Jij beslist over wanneer en hoeveel stempels of punten de kaarthouders ontvangen voor iedere handeling. Om punten of stempels toe te kennen zijn er meerdere veilige methodes. Kies één benadering bij het creëren van jouw klantenkaart. Daar stel je het validatiewachtwoord en/of de unieke validatie code in.

Op het apparaat van de gebruiker (validatiewachtwoord)

De handelaar voert het validatiewachtwoord in op het apparaat van de kaarthouder om punten toe te kennen.

Voer een unieke code in op het apparaat van de restaurantmedewerker

Restaurantmedewerker logt in op de validatiewidget. Voor de validatie voert de handelaar de unieke code in die op de klantenkaart van de kaarthouder wordt weergegeven. Deze code wordt ingegeven in de validatie app of validatie widget.

Scan QR-code voor validatie

Handelaren scannen de QR-code die op het apparaat van de kaarthouder wordt weergegeven. Het is mogelijk met of zonder een validatiewachtwoord te punten of stempels toe te kennen. Het hangt af van wat je hebt ingesteld tijdens het aanmaken van de klantenkaart in de creatie fase.

KLANTGEGEVENS EN STATISTIEKEN

Dankzij de klantenkaart is het verzamelen van waardevolle klantgegevens en statistieken kinderspel. Een loyaliteitsprogramma is een geweldig hulpmiddel om meer te weten te komen over je meest loyale klanten. Je verzamelt cruciale gegevens zoals e-mailadressen en telefoonnummers van klanten. Maar ook inzicht in welke vestiging de meest loyale klanten heeft.

BOTTOMLINE

Een digitaal loyaliteitsprogramma brengt veel voordelen met zich mee. Het stimuleert herhalingsbezoeken, is gemakkelijk om klantenrelaties te onderhouden, de klant heeft het altijd bij zich, opent mogelijkheden om je publiek te bereiken, beloont de juiste klant en levert veel waardevolle inzichten op. Kortom, een digitale klantenkaart is een must-have voor elk restaurant.

Contacteer ons

Hoe kunnen wij je helpen?

Je hebt een partner nodig
die jouw bedrijf doet groeien!

Liever geen formulier? Stuur ons een E-mail

Heirbaan 12A,
3650 Dilsen – Stokkem


Geweldig dat je er bent! Cookies? Lees onze Privacy Policy. Accepteer
x