× Xtreme Internet Solutions Logo

Home Over ons
Webdevelopment Grafisch design Promotionele campagnes SMS communicatie
Succesverhalen
Nieuws Media
Vacatures Neem contact op

Nieuws

Eigen Covid19 contact tracing of bezoeker registratie opzetten voor uw evenement of horecazaak via Sms berichten?
Eigen Covid19 contact tracing of bezoeker registratie opzetten voor uw evenement of horecazaak via Sms berichten?
Eigen Covid19 contact tracing of bezoeker registratie opzetten voor uw evenement of horecazaak via Sms berichten? Om de heropening van de horeca en evenementen tijdens en na Corona(Covid19) te begeleiden is het verplicht door restaurant- en café-uitbaters om contactgegevens te registreren van bezoekers. Elke horecauitbater moet de contactgegevens (naam, telefoonnummer of e-mailadres) van één klant per tafel registreren bij aankomst en bewaren gedurende 14 dagen om later contactonderzoek te faciliteren. Die contactgegevens mogen enkel worden gebruikt voor de strijd tegen Covid-19. Ze moeten worden vernietigd na 14 dagen en de klanten moeten uitdrukkelijk hun akkoord geven. Klanten die dit weigeren, wordt de toegang tot de horecazaak bij aankomst geweigerd. Via Smstools is het mogelijk om een geautomatiseerde horeca registratie systeem via SMS op te zetten die u als handelaar geen extra werk oplevert. Hoe werkt dat? Bezoekers kunnen hun naam (+ eventuele andere familieleden) sms’en naar een verkort of virtueel SMS nummer . Deze data wordt automatisch opgeslagen in onze software. U kan deze exporteren naar EXCEL of heel eenvoudig een SMS versturen naar alle bezoekers van een bepaalde datum/tijd. Deze data kan automatisch verwijderd worden na 14 of 30 dagen. Voorbeeld SMS “uw naam” naar 0460/233 233 Door het versturen van deze SMS gaat u akkoord met de gegevensverwerking onder artikel 6 GDPR,c. en het relevante Ministerieel Besluit. Juridisch: Je hebt vast al gehoord over de ‘GDPR’: de ‘General Data Protection Regulation’. Dat is een strenge Europese regelgeving die ervoor zorgt dat je privacy beter is beschermd. We verwerken je gegevens, direct in opdracht van de overheid, en in lijn met de beslissing van de Nationale Veiligheidsraad, op grond van artikel 6,c (“noodzakelijke verwerking om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op de verwerkingsverantwoordelijke rust”) en artikel 3, 10° Ministerieel besluit van 24 juli 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken. Contacteer ons voor meer informatie! [email protected] of 089/449041
Een digitaal loyaliteitsprogramma voor jouw restaurant in 5 stappen
Een digitaal loyaliteitsprogramma voor jouw restaurant in 5 stappen
Terugkerende klanten zijn van vitaal belang voor elk type restaurant. Maar hoe maak je van bezoekers terugkerende klanten? Ten eerste, ontwerp van een waterdichte strategie waarbij de loyaliteit wordt beloond. Maar wat is het volgende? Een digitaal loyaliteitssysteem dat je helpt om de digitale loyaliteitscampagne van jouw restaurant gemakkelijk uit te rollen. CREËER De eerste en logische stap in het proces is de creatie van je digitale klantenkaart. Een ervaren technologische partner is wat u zoekt. De technologische partner beschikt over een krachtige softwaretool waarmee u eenvoudig de digitale klantenkaart kunt aanmaken die u wenst. Hou er rekening mee dat er verschillende soorten klantenkaarten bestaan. Er zijn stempelkaarten, puntkaarten, beloningskaarten,… Ze verschillen qua functionaliteiten.. Bij Coupontools kan je digitale getrouwheidskaarten volledig aanpassen naar jouw smaak en merkidentiteit. Coupontools biedt keuze uit 3 soorten digitale klantenkaarten: Stempelkaart & Puntenkaart (stamp & point card) Ontgrendelt een beloning in elke fase. Kaart wordt gereset wanneer de uiteindelijke beloning is bereikt.   Beloningskaart (reward card) Klanten kiezen ervoor om een beloning te verkrijgen. Ja? Punten worden afgetrokken van het saldo Nee? Punten worden gespaard voor een hogere beloning DISTRIBUTE Wanneer jouw eerste digitale klantenkaart is aangemaakt, is het tijd om deze te verdelen! Er zijn meerdere efficiënte methodes om jouw digitale klantenkaart aan de man te brengen. Selecteer de distributiemethode die past bij de doelstellingen van je bedrijf. Als je bijvoorbeeld al een bestaande klantendatabase heeft die e-mails, telefoonnummers,… bevat, dan moet je daar gebruik van maken. Maar er zijn nog steeds een paar manieren waarop u de inspanningen online kunt aanvullen met inspanningen offline. Online E-mail: de klantkaart integreren in een e-mail Sms: de klantenkaart vesturen per SMS. Website: Digitale klantenkaarten integreren in jouw website. Sociale media: Deel jouw digitale klantenkaart via Social Media   Offline Zet op elke tafel een flyer met een QR-code of NFC-tag. Op deze manier komen klanten in contact met jouw loyaliteitsprogramma en kunnen zich hiervoor gemakkelijk registreren. GEBRUIKERSREGISTRATIE Zodra de klantenkaarten zijn verspreid, moeten gebruikers zich registreren om deel uit te maken van de ‘club’. Laat de gebruikers zich registreren via een sociale login (Facebook of Google), of door een e-mailadres in te voeren met een wachtwoord.  Dankzij de registratie stroomt de waardevolle klantendata binnen. PUNTEN TOEWIJZEN / VALIDATIE Jij beslist over wanneer en hoeveel stempels of punten de kaarthouders ontvangen voor iedere handeling. Om punten of stempels toe te kennen zijn er meerdere veilige methodes. Kies één benadering bij het creëren van jouw klantenkaart. Daar stel je het validatiewachtwoord en/of de unieke validatie code in. Op het apparaat van de gebruiker (validatiewachtwoord) De handelaar voert het validatiewachtwoord in op het apparaat van de kaarthouder om punten toe te kennen. Voer een unieke code in op het apparaat van de restaurantmedewerker Restaurantmedewerker logt in op de validatiewidget. Voor de validatie voert de handelaar de unieke code in die op de klantenkaart van de kaarthouder wordt weergegeven. Deze code wordt ingegeven in de validatie app of validatie widget. Scan QR-code voor validatie Handelaren scannen de QR-code die op het apparaat van de kaarthouder wordt weergegeven. Het is mogelijk met of zonder een validatiewachtwoord te punten of stempels toe te kennen. Het hangt af van wat je hebt ingesteld tijdens het aanmaken van de klantenkaart in de creatie fase. KLANTGEGEVENS EN STATISTIEKEN Dankzij de klantenkaart is het verzamelen van waardevolle klantgegevens en statistieken kinderspel. Een loyaliteitsprogramma is een geweldig hulpmiddel om meer te weten te komen over je meest loyale klanten. Je verzamelt cruciale gegevens zoals e-mailadressen en telefoonnummers van klanten. Maar ook inzicht in welke vestiging de meest loyale klanten heeft. BOTTOMLINE Een digitaal loyaliteitsprogramma brengt veel voordelen met zich mee. Het stimuleert herhalingsbezoeken, is gemakkelijk om klantenrelaties te onderhouden, de klant heeft het altijd bij zich, opent mogelijkheden om je publiek te bereiken, beloont de juiste klant en levert veel waardevolle inzichten op. Kortom, een digitale klantenkaart is een must-have voor elk restaurant.
Optimaliseer de restaurantervaring met deze tips
Optimaliseer de restaurantervaring met deze tips
Het aantrekken van klanten naar je restaurant is het eerste probleem waar restauranthouders mee te maken krijgen. Een tweede probleem is meestal het feit dat de klant slechts één bezoek brengt.  Als klanten de weg naar je restaurant vinden, moet je ervoor zorgen dat ze getuige zijn van een onvergetelijke ervaring. Zo vergroot je de kans op een volgende bezoek. Digitale ervaringen Hoe je het ook draait of keert, gasten moeten altijd wachten tot hun gerechten aankomen. Een restauranthouder moet van deze ‘vrije’ tijd slim gebruik maken. Zo kan een restauranthouder digitale kortingsbonnen met spelelement gebruiken om de gasten een unieke ervaring aan te bieden. Zorg dat de gasten tijdens het wachten zich eenvoudig kunnen inschrijven voor je digitale loyaliteitsprogramma. Zo sprokkel je relevante data en kan je verder met de klant in dialoog treden. Ik heb een aantal tools opgesomd over hoe je gemakkelijk digitale campagnes kunt verspreiden onder de wachtende gasten. NFC / QR-code Biedt eenvoudig digitale Spin Wheels, Scratch & Wins aan, aan je publiek via NFC. Voeg eenvoudigweg de campagne-URL toe aan de NFC-tags. Vervolgens toon je de NFC-tag of -sticker op de tafel, zodat gebruikers ermee kunnen communiceren. Als gebruikers in contact komen met de NFC-tag, wordt het Spin Wheel of de Scratch & Win-coupon in de browser op de smartphone geopend. Zorg ervoor dat ze een kleine korting winnen, zo stimuleer je de klant een volgende aankoop te doen. Mobiele marketing kiosk Zet een tablet op elke tafel. Tijdens het wachten op hun gerechten voeren gebruikers hun telefoonnummer of e-mailadres in om je nieuwste kortingscoupons naar zichzelf te sturen. Op deze manier deel je niet alleen kortingen uit, maar verzamel je ook relevante klantgegevens die je in toekomstige marketingcampagnes kunt gebruiken. Gratis wifi Voor vele restaurantbezoekers die twijfelen geeft gratis beschikbaarheid van Wifi vaak de doorslag. Bovendien kan je er als restauranthouder eenvoudig voordeel uit putten. Voeg een Digitale Spelkortingsbon (Spin Wheel, Scratch to Win, of Memory Game) toe aan de router van je wifi-netwerk. Wanneer een bezoeker verbinding maakt met het wifi-netwerk van je restaurant, wordt hij direct doorgestuurd naar jouw digitale spelkortingsbon. Bovendien triggeren spelletjes altijd interactie. Zo is de kans groot dat de wachtende klant de kortingsbon ook effectief zal spelen. Zorg ervoor dat er een verleidelijke prijs wordt gewonnen, zo stimuleer je impulsieve aankopen en bestellingen. Een bijzondere sfeer  Er zijn natuurlijk ook nog andere cruciale factoren. Een unieke sfeer in je restaurant is iets wat het imago van je bedrijf vormgeeft. Een restaurant is geen ruimte met tafels en stoelen waar eten wordt geserveerd. Het is meer dan dat. Dat is het altijd al geweest.  Als je in staat bent om een specifieke sfeer te creëren binnen je restaurant, dan doe je het geweldig. Het meubilair, de inrichting en het personeel moeten hetzelfde gevoel uitstralen. Alternatieve gerechten Deze ongewone gerechten (glutenvrij, vegetarisch,…) worden vaak achterwege gelaten. Toch kan dit je veel voordeel opleveren. Deze mensen brengen namelijk andere mensen mee. Eerst denk je ‘Oh, dat zijn er maar een paar’. ‘Het maakt niet uit als die mensen niet naar mijn restaurant komen. De speciale maaltijden worden waarschijnlijk niet je ‘best-selling dish’. Je hebt gelijk. Maar dat betekent niet dat het irrelevant is ze toch aan te bieden. Zie het zo: Bijvoorbeeld: een groep van 6 mensen is bereid om in jouw restaurant te eten. één van hen heeft een speciale ziekte of intolerantie (Gluten) en kan geen normaal voedsel eten. De groep mensen zal waarschijnlijk jouw restaurant niet selecteren omdat die 1 persoon binnen hun groep niet bij jou kan eten. Je mist niet 1 klant, maar in dit geval heb je er 6 gemist.
Persartikel Coupontools helpt voedseldistributie Zimbabwe
Persartikel Coupontools helpt voedseldistributie Zimbabwe
Om fraude in de voedseldistributie in Zimbabwe tegen te gaan, sloeg Coupontools, een digitale marketing softwareproducent uit Dilsen-Stokkem, de handen in elkaar met een Zimbabwaanse ngo. Ze werken samen om digitale vouchers te verdelen. Eten is een basisbehoefte voor iedereen, maar in vele landen is dit niet zo vanzelfsprekend. In Zimbabwe zijn vele mensen afhankelijk van voedseldistributie door ngo’s. Om fraude tegen te gaan, besloot een Zimbabwaanse ngo digitale vouchers te verdelen. Voor technische ondersteuning bij het uitrollen van de vouchers sloeg de ngo de handen in elkaar met Coupontools, een digitale marketing softwareproducent uit Dilsen-Stokkem. De ngo verstuurt de digitale vouchers per SMS naar de hulpbehoevenden. Aangezien niet iedere Zimbabwaan over een smartphone beschikt, wordt eveneens de unieke voucher-code meegestuurd. Via deze code kan elke ontvanger zijn of haar voedselpakket probleemloos afhalen in het lokale centrum. De ngo valideert de voucher-code en overhandigt het voedselpakket aan de persoon. Zo is de ngo zeker dat het voedselpakket door de juiste persoon wordt ontvangen. “Wij waren geflatteerd toen we de aanvraag van de Zimbabwaanse ngo ontvingen. Het project was een uitdaging, maar voor een ngo doen we graag dat extraatje! En zo zie je maar dat zelfs in minder ontwikkelde landen de stap naar het digitale wordt gezet. Daar kunnen sommige Belgische bedrijven nog iets van leren!” aldus Tom Hendrix. BRON: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200708_05005068/coupontools-helpt-voedseldistributie-zimbabwe
Xtreme Internet Solutions ondersteunt voedseldistributie Zimbabwe
Xtreme Internet Solutions ondersteunt voedseldistributie Zimbabwe
Eten is een basisbehoefte voor iedereen. In vele landen is dit echter niet zo vanzelfsprekend. In Zimbabwe, zijn vele mensen afhankelijk van voedseldistributie door ngo’s. Om fraude tegen te gaan, besloot een Zimbabwaanse ngo digitale vouchers te verdelen. Voor technische ondersteuning bij het uitrollen van de vouchers, sloeg de ngo de handen in elkaar met Xtreme Internet Solutions, een Limburgse digitale marketing software producent.  De digitale vouchers worden aangemaakt met de in-house softwaretool, Coupontools. Vervolgens worden de digitale vouchers verstuurt met behulp van de andere in-house software Smstools. Zo ontvangt iedere hulpbehoevende een unieke digitale voucher per SMS. Aangezien niet iedere Zimbabwaan over een smartphone beschikt, wordt eveneens de unieke voucher code meegestuurd. Via deze code kan elke ontvanger zijn of haar voedselpakket probleemloos afhalen in het lokale centrum. De ngo valideert de voucher code en overhandigt het voedselpakket aan de persoon. Zo is de ngo zeker dat het betreffende voedselpakket door de juiste persoon wordt ontvangen. ‘Wij waren geflatteerd toen we de aanvraag van de Zimbabwaanse ngo ontvingen. Het project was een uitdaging, maar voor een ngo doen we graag dat extraatje! Bovendien, zo zie je maar, dat zelfs in minder ontwikkelde landen de stap naar het digitale wordt gezet. Daar kunnen sommige Belgische bedrijven nog iets van leren!’ Aldus Tom Hendrix.
4 herkenbare problemen voor elk restaurant
4 herkenbare problemen voor elk restaurant
1. Klantenservice In (bijna) elke branche is klantenservice een belangrijk aspect. De service die je restaurant biedt, geeft vorm aan het hele bedrijfsimago. Tegenwoordig kan het eten zo goed als denkbaar zijn, als het je ontbreekt klantenservice is het waarschijnlijk dat je klanten verliest. Aan de andere kant is een uitstekende klantenservice een enorme loyaliteitsprikkel. Zorg ervoor dat je jouw gasten goed behandelt, en ze herinneren zich de ervaring en de positieve vibe die ze hebben meegemaakt. 2. Digitale Marketing  De meeste restaurants richten zich enkel op de kernactiviteiten. Vaak wordt het marketingaspect vergeten, ook al kan dit een ‘quickwin’ zijn. Ook al hebben de meeste restaurants heeft een website, je moet er nog steeds voor zorgen dat je website er goed uitziet op elk apparaat waarmee een klant je website kan bezoeken. Begin met het betrekken van je publiek via sociale media. Je kan het verschil maken door geweldige content op het juiste moment aan te bieden. Je moet je klanten laten zien dat u actief bent. Een ander aspect dat over het hoofd wordt gezien, is het aanbieden van (digitale) kortingen. Als je boeiende digitale kortingsbonnen gebruikt, deze via het juiste kanalen verspreid, genereer je zonder twijfel meer restaurantbezoeken. Als je verleidelijke digitale coupons aanbiedt wanneer klanten twijfelen, maak je het verschil. Veel restauranteigenaren zijn niet erg positief over het uitdelen van kortingen, omdat ze het zien alsof ze marge weggooien. Je moet je van deze gedachten afstappen. Als de marge een beetje kleiner is, maar het aantal restaurantbezoeken stijgt, draai je uiteindelijk meer omzet. Een andere grote troef is een loyaliteits-oplossing, vooral een digitale. Je klanten hebben jouw loyaliteitsprogramma altijd bij zich, en je kan je doelgroep gemakkelijk bereiken. Een digitale loyaliteitskaart is een trigger om terug te komen om die beloning te ontgrendelen waarvoor men punten verzamelt. 3. Geweldig personeel Een geweldig team van medewerkers is onvervangbaar en beïnvloedt vele aspecten van je restaurant. Als je ervoor zorgt dat je het juiste personeel aanneemt en correct traint, versterkt dit je bedrijfsimago nog meer. Je personeel is het eerste aanspreekpunt voor je klanten tijdens het eten. Dus als je medewerkers niet goed genoeg opgeleid zijn, kunnen ze je reputatie gemakkelijk verpesten. Het trainen van personeel klinkt als een investering (en dat is het ook), maar het loont wel. 4. Een unieke sfeer Dit is onvermijdelijk. Het gaat niet alleen om het eten en de service, maar ook om de ervaring en het gevoel dat je te bieden hebt. Het is de boodschap en de look en feel dat je restaurant uitstraalt dat een bepaald gevoel in de klanten hun geest opwekt. Een bepaalde positie in het hoofd van je cliënteel is noodzakelijk om een emotionele band te creëren met je merk, bedrijf en restaurant. Als je ervoor zorgt dat je het juiste ‘unique selling point’ kiest, kan dit een belangrijk voordeel zijn ten opzichte van je naaste concurrenten.  Conclusie Succes gaat niet over het optimaliseren van één van deze 4 elementen. Het gaat om de samenhang van alle elementen die in balans moet zijn. Ze dragen allemaal bij aan je totale bedrijfsimago en beïnvloeden uiteindelijk de omzet van je restaurant. Ben je op zoek naar ondersteuning bij het uitrollen van jouw digitale campagnes? Vertel ons jouw doelstellingen en wij doen de rest. Nog vragen? Contacteer ons!
Genereer meer restaurantbezoeken met deze 3 tips
Genereer meer restaurantbezoeken met deze 3 tips
Tegenwoordig struggelen heel wat restauranten om hun zaak te vullen. De Corona-problematiek bemoeilijkt de toestroom van restaurantbezoekers. Net daarom, moet je ze nu een handje helpen. Digitale promoties en andere mobiele marketinginitiatieven vormen de perfecte oplossing voor dit probleem.   Ken uw publiek Als je wil dat je doelgroep naar jouw restaurant afzakt, moet je in de eerste plaats weten wie je moet aanspreken. Zet manieren en initiatieven op in de winkel om gegevens van jouw bestaande klanten vast te leggen. Het geeft je inzicht in het soort mensen dat je restaurant al bezoekt. Dat is relevante informatie om jouw toekomstige ‘lookalike’ marketingcampagnes op te baseren. Het vastleggen van de gegevens van bestaande bezoekers geeft je tevens de mogelijkheid om diegenen te bereiken die jouw restaurant al hebben bezocht. Data is en blijft een kritische factor in het succes van je restaurant. Gerichte marketingcampagnes Als je begrijpt wie jouw klanten zijn en wat ze willen, maken gerichte marketingcampagnes het verschil. Verspreid digitale coupons via jouw sociale media kanalen, distribueer gerichte promoties om zo restaurantbezoeken te verhogen op rustigere dagen. Voeg ‘gamification’ toe aan jouw Digitale Coupon campagnes. Gamified Coupons zijn nóg effectiever dan gewone digitale coupons. Zo bied je bezoekers prettige ervaringen en de kans om kortingen te winnen. Het gevoel van het winnen van een tijdelijke korting duwt de winnaars als het ware jouw restaurant binnen om hun korting in te wisselen en een aankoop te doen. Met een Mobile Coupon Directory verzamel je meerdere Coupons op één digitale plaats. De Mobile Coupon Directory is ofwel een app of integreert probleemloos in je huidige app of website. Stel dagelijkse aanbiedingen in, die alleen op een specifieke dag beschikbaar zijn, om klanten te stimuleren je restaurant te bezoeken. Het is een geweldige aanpak omdat je klanten weten waar ze moeten zoeken naar deals. Bovendien is het zeer gebruiksvriendelijk voor de gebruiker en genereer je op een sporadische basis app bezoeken. Klantenloyaliteitsprogramma Om klanten die al in jouw restaurant geweest zijn aan te moedigen om terug te keren, overweeg je best een digitaal loyaliteitssysteem. Het is ook de perfecte tool om persoonlijke gegevens van je cliënteel te verzamelen en je klantenbestand gericht uit te breiden. Een deelnemer registreert zich als gebruiker voor jouw loyaliteitsprogramma. Dit opent nog meer deuren voor het restaurant om in dialoog te treden met het publiek. Het is een win-win voor beide partijen, het restaurant en de klanten. Het restaurant kan de kaarthouder bereiken, omdat het loyaliteitssysteem de persoonlijke gegevens van de deelnemer bijhoudt. De deelnemer verzamelt op zijn beurt punten en wordt beloond voor zijn of haar loyaliteit. Je klant heeft jouw digitale loyaliteitsprogramma altijd op zak.  Hierdoor is het mogelijk voor de restauranthouder om klanten te bereiken op cruciale momenten. Stel push-notificaties op voor deelnemers van je loyaliteitsprogramma als ze in de buurt van jouw restaurant zijn. Het is tevens mogelijk om de berichten aan de specifieke ontvangers te personaliseren. Tot slot verkrijg je cruciale inzichten in het gedrag van je klanten. Je kan de uitgaven nauwkeurig analyseren, patronen in hun bezoeken ontdekken en je bent in staat om de waardevolste klanten te belonen. Bottomline Er zijn veel hulpmiddelen die helpen bij het genereren van restaurantbezoeken. Digitale Coupons zijn perfect om voorbijgangers en klanten naar binnen te lokken. Als ze eenmaal binnen zijn, is het aan u om ze te registreren voor je loyaliteitsprogramma om zo moeiteloos klantrelaties te onderhouden. Stel een Coupon Directory in en geef al uw digitale campagnes zoals Digitale Coupons, Vouchers en Loyalty Cards eenvoudig weer op één plek. Zo weet je publiek waar het moet zoeken naar de nieuwste en beste aanbiedingen. Ben je zelf op zoek naar methodes om restaurant- of winkelbezoeken te verhogen? Contacteer ons gerust. Wij staan voor je klaar, met raad en daad!
Contacteer ons

Hoe kunnen wij je helpen?

Je hebt een partner nodig
die jouw bedrijf doet groeien!

Liever geen formulier? Stuur ons een E-mail

Heirbaan 12A,
3650 Dilsen – Stokkem


Geweldig dat je er bent! Cookies? Lees onze Privacy Policy. Accepteer
x