× Xtreme Internet Solutions Logo

Home Over ons
Webdevelopment Grafisch design Promotionele campagnes SMS communicatie
Succesverhalen
Nieuws Media
Vacatures Neem contact op

Nieuws

Crisiscommunicatie per SMS via je huidige schoolsoftware
Crisiscommunicatie per SMS via je huidige schoolsoftware
BACK TO SCHOOL! Het nieuwe schooljaar staat voor de deur. Zijn jullie er klaar voor? Wij alvast wel! Tijdens de pandemische lockdown kwam het belang van vlotte, gestructureerde communicatie vanuit scholen nogmaals bovendrijven. Laat dit nu net onze specialiteit zijn. Wat is Smstools? Met Smstools verstuur je eenvoudig gepersonaliseerde sms-berichten naar grote groepen. Via de gebruiksvriendelijke software importeer je probleemloos je bestaande contactendatabase en ontvang je antwoorden op je berichten. Bovendien betaal je bij Smstools géén vaste licentiekosten. Enkel je verbruik wordt in rekening gebracht. Daarom is Smstools ideaal om achter te hand te hebben wanneer crisissituaties zich voordoen. Waarom Smstools? In het tussenseizoen hebben we alle zeilen bijgezet om ons platform te integreren met jouw geliefkoosde digitale scholensoftware. Zo kan je al je studenten, leerkrachten, personeel en andere belanghebbende tijdig in te lichten per SMS.  Welke schoolsoftwares? Wat kan je doen? Gepersonaliseerde bulk berichten naar studenten, ouders of personeel Afwezigheidsmeldingen versturen naar ouders Reminders van ouderavonden of evenementen Betalingsreminders Verstuur inschrijvingsmodules en ontvang antwoorden op je bericht Crisiscommunicatie (Covid-19, weerfenomenen) Opgeschorte lessen communiceren Wil je meer weten? Maak vrijblijvend een gratis proefaccount aan, bekijk onze folder of contacteer ons!
5 Succesvolle gegevensverzamelingsmethoden
5 Succesvolle gegevensverzamelingsmethoden
Gegevens zijn tegenwoordig van groot belang. Organisaties zijn bereid om veel moeite te doen om klantgegevens te verzamelen. Niet alleen e-mailadressen of telefoonnummers, maar ook gedragsgegevens zijn nodig om betrouwbare conclusies te kunnen trekken. In dit artikel leg ik je 5 eenvoudige manieren uit om klantgegevens te verzamelen.Formulieren voor het verzamelen van gegevens 1. Formulieren voor het verzamelen van gegevens De gegevensverzamelingsformulieren zijn veruit de meest traditionele manier om klantgegevens te verzamelen. Je probeert de bezoekers van je website te verleiden om hun gegevens achter te laten. Dat doen ze niet voor niets, je moet ze overtuigen met iets aantrekkelijks in ruil. Je moet daar iets voor terugdoen, zoals een nieuwsbriefabonnement, een whitepaper download of een E-book download. Dit zijn slechts een paar van de meest voorkomende manieren om waardevolle klantgegevens te verkrijgen via een formulier. De sleutel tot het verzamelen van persoonlijke gegevens van je klanten is wat ze ervoor terugkrijgen. Mensen willen hun persoonlijke informatie niet voor niets delen. Je moet je klanten het gevoel geven dat je hen een kans geeft die ze niet willen missen. Omdat de formulieren gekoppeld zijn aan je persoonlijke CRM-systeem, worden de klantgegevens automatisch opgeslagen in je CRM-database. 2. Enquêtes Enquêtes zijn een zeer waardevolle methode om inzichten in je klanten te verzamelen. Het belangrijkste doel is om meer te weten te komen over hoe de klanten je diensten ervaren en wat je zou kunnen doen om de ervaring van de klanten te verbeteren. Enquêtes kunnen anoniem zijn, maar je kan ook vragen om een aantal demografische basisgegevens zoals leeftijd, geslacht, beroep. Zo leg je namelijk gemakkelijker verbanden. Houd er rekening mee dat het hoofddoel hetzelfde blijft: het verzamelen van feedback van klanten over je service of product. 3. Digitale klantenkaarten Tegenwoordig zijn digitale getrouwheidskaarten een must have-tool voor elke organisatie. Het belangrijkste doel is om de loyaliteit van de klanten te verbeteren door ze te belonen voor elke aankoop die ze bij jou doen. Organisaties delen nooit gratis cadeaus of beloningen uit zonder een invalshoek om hun eigen doelen te bereiken. Met digitale klantenkaarten kan je eenvoudig enkele persoonlijke gegevens van je klant opvragen. Vraag bijvoorbeeld hun telefoonnummer om aanbiedingen per SMS te sturen. Klantenkaarten zijn krachtig omdat klanten zich meer verbonden voelen met je bedrijf. Wanneer iemand zich probeert in te schrijven voor je loyaliteitsprogramma, moet u zich bewust zijn van het feit dat de klant bereid is om (enkele) persoonlijke gegevens achter te laten. Het aanmelden voor een loyaliteitsprogramma is een belangrijk teken dat je klant een band met je wil hebben. 4. Digitale Coupons / digitale kortingsbonnen Coupons zijn altijd een gemakkelijke manier geweest om klantgegevens te verkrijgen. Vroeger zwaaide de papieren coupons de plak. Ze werken nog steeds, maar het verzamelen en sorteren van je gegevens is heel tijdrovend. Tegenwoordig kan het eenvoudiger. Met digitale coupons is het verkrijgen van klantgegevens gemakkelijker dan ooit tevoren. De ondernemer maakt zijn eigen digitale coupons aan, distribueert de coupons, stelt claimvoorwaardes in en valideert de coupons uiteindelijk. Claimvoorwaardes van een coupon kunnen de volgende zijn: Vul een registratieformulier in met persoonlijke gegevens, deel de coupon op Facebook, bekijk een video of maak een betaling, installeer een app. Dit zijn slechts een paar vereisten die mogelijk zijn op het Coupontools platform. Tegenwoordig is de drempel om je persoonlijke gegevens door te geven verlaagd met de mogelijkheid om een sociale login zoals Google of Facebook te gebruiken. Zo hoef je jouw persoonlijke gegevens niet zelf in te vullen, maar klik je gewoon op de ‘social login button’ en alle benodigde informatie wordt doorgegeven. De verbeteringen van de GDPR-wetgeving helpen ook om de drempel laag te houden. Klanten zijn er zeker van dat hun informatie voor de juiste doelen wordt gebruikt en niet wordt misbruikt. Bovendien vergaar je via digitale kortingsbonnen ook campagne-inzichten. Zo heb je een overzicht over de open ratio, de claim ratio en de inwissel ratio van jouw digitale kortingsbon. 5. Analytics De gegevens omvatten meer dan alleen persoonlijke informatie. Het leren kennen van het gedrag van klanten kan een enorme troef zijn. Dat is waar analytics handig voor is. Er zijn veel gedragingen van klanten op je website die je helpen hun behoeften beter te begrijpen. Analytics tools worden vaak over het hoofd gezien als hulpmiddelen voor het verzamelen van gegevens. Als u in staat bent om je analytische inzichten te koppelen aan je andere klantgegevens, zult u waarschijnlijk het gedrag van je klanten beter begrijpen en je er dus ook tegen wapenen.
Digitale compensatievouchers voor restaurants om klachten aan te pakken.
Digitale compensatievouchers voor restaurants om klachten aan te pakken.
Klachten van klanten zijn onvermijdelijk. Het is de manier waarop je er mee omgaat, die cruciaal is. Investeren in goede klachtenafhandeling is de beste oplossing voor elk restaurant. Als je op de juiste manier met klachten omgaat, transformeer je een slechte ervaring in een goede ervaring. Zo voorkom je dat jouw restaurant imagoschade oploopt. De persoon die het probleem heeft meegemaakt, zal eerder het positieve gevoel verspreiden dat hij of zij heeft gehad, omdat je het probleem meteen hebt opgelost. Het negeren van klachten is het ergste wat een bedrijf kan doen en zal uiteindelijk je bedrijfsimago dramatisch schaden. Hoe werkt het precies? 1. Klanten dienen online klachten in Zet een digitale manier op voor klanten om eventuele klachten in te dienen. Zorg ervoor dat je de contactformulieren correct categoriseert, zodat het geen puinhoop wordt. Een drop-down categorielijst tijdens het indienen van de klacht helpt om het proces in goede banen te leiden. 2. Het ticket wordt verwerkt @ CRM Als je ervoor zorgt dat je een geweldig digitaal proces voor klachten organiseert, is het gemakkelijk om ze te behandelen, omdat het harde werk wordt gedaan via je geautomatiseerde ticketsysteem. Zet een API-verbinding op tussen je huidige CRM en het Coupontools platform en de rest volgt vanzelf. 3. De klant ontvangt een bevestiging van de klacht Zorg ervoor dat de klant een bevestigingsbericht ontvangt. In de tussentijd heb je tijd om de klacht te onderzoeken en de juiste vergoeding te vinden voor de ervaren problemen. 4. Klachtenmanagement onderzoekt de klacht Zorg ervoor dat uw restaurant een goede klachtenfilosofie heeft. Ze moeten de ernst van de klacht inschatten en opsporen en ervoor zorgen dat de vergoeding passend is met betrekking tot de situatie. Dit kan geautomatiseerd worden door bij het indienen van de klacht al goed te categoriseren. 5. Voeg een coupon toe aan uw bericht Als de klacht eenmaal onderzocht is, is het tijd om het probleem op te lossen. Een terugbetalingsvoucher of iets dergelijks kan de klant helpen om terug te keren naar uw restaurant. Als je de klacht niet oplost, zie je de klant waarschijnlijk niet meer terug. 6. De klant ontvangt een ‘terugbetalingsvoucher’ De terugbetalingsvoucher ter compensatie wordt bij het bericht gevoegd. Het is belangrijk dat je de ernst van de klacht erkent en er de volledige verantwoordelijkheid voor neemt. Alleen een waardebon zal de klacht waarschijnlijk niet oplossen. 7. De klant gebruikt de terugbetalingsbon Als je de klagende partij hebt overtuigd dat het je spijt, dan ligt de bal in hun kamp. Het is aan hen of ze de bon gebruiken of niet. Afgezien van het feit als de bon daadwerkelijk wordt gebruikt, heb je jouw restaurant terug in een positief daglicht weten te zetten. 8. Analyseer de voucherstatistieken Je kan de hele reis van de voucher volgen, als een klagende klant deze nu gebruikt of niet. Je weet precies welke stappen hij heeft ondernomen. Je ziet waar de voucher is ingewisseld en wie er op uw aanbod heeft gereageerd om het goed te maken. Zo weet je achteraf als de klachtenafhandeling effectief is. Conclusie Het implementeren van digitale compensatievouchers heeft veel waardevolle voordelen. Naast het feit dat het voorkomt dat je klanten verliest, is er nog meer. Je verzamelt klantgegevens en andere relevante statistieken. Dat zijn waardevolle en bruikbare inzichten om in het oog te houden voor uw toekomstige digitale marketingcampagnes.
Digitale Coupon Catalogus voor je restaurant
Digitale Coupon Catalogus voor je restaurant
Restaurants hebben vaak snel veranderende promoties om mensen te stimuleren hun locatie te bezoeken. Traditioneel gebruiken ze papieren coupons of papieren couponboekjes om hun doelpubliek te bereiken. Laten we zeggen dat het is als F1-racen met een oude Lada. Je bereikt de finish, maar er zijn effectievere manieren om dat te doen. Ik geef je een overzicht van de meest opwindende functies van onze digitale couponcatalogus. 1. Gegevens Campagnegegevens Digitaal heeft altijd het belangrijk voordeel om volledig traceerbaar te zijn. Het is cruciale informatie die relevant is voor je toekomstige marketingcampagnes. Verkrijg inzicht in de openstaande ratio, claim ratio en ratio van je digitale campagnes. Persoonlijke gegevens Een digitale couponcatalogus heeft ook verschillende toepassingen voor het verzamelen van persoonlijke gegevens. Vereist dat gebruikers zich registreren voordat ze toegang hebben tot de couponcatalogus. Een andere optie is om een data capture formulier toe te voegen aan je coupon dat moet worden ingevuld om toegang te krijgen tot de coupon. Alle gegevens worden zorgvuldig opgeslagen. 2. Registratie van de gebruiker Naast het verzamelen van gegevens garandeert de gebruikersregistratie ook meer veiligheid. Als een gebruiker een account heeft aangemaakt, is het eenvoudiger om te zorgen voor campagnes voor eenmalig gebruik. Bovendien biedt ons systeem verschillende sociale inlogmogelijkheden, wat de registratie vergemakkelijkt. 3. Betalingen Je bepaalt zelf of jouw gebruikers de kosten voor het gebruik van je digitale couponcatalogus in rekening brengt. Coupontools biedt verschillende betalingsintegraties om het mogelijk te maken. Zo kan je de waarde van je aanbiedingen verhogen en tegelijkertijd je klanten om een deelnamevergoeding vragen. 4. Lagere printkosten De promotionele acties, of ze nu op papier of digitaal zijn, hebben de drang om snel te veranderen. Voor een digitale oplossing zijn er geen printkosten nodig. Een digitale oplossing lijkt misschien een investering op voorhand, maar het loont de moeite in de toekomst. 5. Collectie van al je deals die altijd met het publiek is Een Digitaal Couponboek is geschikt voor al je digitale campagnes die met Coupontools zijn gemaakt. Voeg eenvoudig digitale coupons, vouchers en klantenkaarten toe aan je Directory. Op deze manier weet je publiek waar het moet zijn voor je laatste aanbiedingen. 6. Gebruiksvriendelijk Een Digitale Coupon Catalogus is zowel gebruiksvriendelijk voor de organisatie als voor de klant. De organisatie voegt snel nieuwe deals toe en verwijdert de verlopen deals. Kies welke positie de coupon in de catalogus krijgt. Een gekenmerkte deal wordt altijd als eerste in de directory getoond. Bovendien is de Coupontools software jouw one-stop-oplossing voor jouw promo-inspanningen.  Vanaf de creatie tot en met de validatie, je kan het allemaal met de Couontools software doen. Gebruikers kunnen eenvoudig bladeren in de Directory. Er zijn handige functies zoals zoekfunctionaliteiten, categorieën en GPS-locaties. 7. Kaart-integraties Zoals hierboven vermeld, is de directory uitgerust met een GPS-locatiefunctie en de integratie van een kaart. De kaart toont alle aanbiedingen in de Directory binnen een vooraf bepaalde straal. De gebruiker kan zijn of haar GPS-locatie aanzetten om een overzicht te krijgen van alle aanbiedingen in de buurt van zijn of haar locatie. 8. Eenvoudige distributie Een coupon directory is eenvoudig te verspreiden onder jouw doelgroep. Het integreert naadloos in je website, bestaande app, Facebook-pagina of Mobile Marketing Kiosk. Als u nog geen app heeft, kan een mobiele coupon directory ook een app zijn met basisfunctionaliteiten. 9. Share-opties Je bepaalt zelf of gebruikers de digitale coupon directory kunnen delen met hun vrienden. Geen zorgen, alle campagnes blijven voor eenmalig gebruik. Het is gewoon voordelig om gebruikers toe te staan jouw campagne te delen met vrienden. Op deze manier verspreidt jouw campagne zich zonder extra marketingkosten. 10. Jouw branding & huisstijl De Digitale Couponcatalogus van Coupontools is volledig aanpasbaar. Voeg je logo toe, je branding, je socials, je website, elk aspect is aanpasbaar. Wilt je jouw domeinnaam als campagne-URL tonen? Geen probleem, het is allemaal mogelijk bij Coupontools.
Digitale gamified kortingsbonnen voor restaurants
Digitale gamified kortingsbonnen voor restaurants
1. Gamified Coupons? Ik weet zeker dat je al gehoord hebt over gamification. Het is de kunst van het toevoegen van game-elementen in, bijvoorbeeld, marketinginitiatieven. Het is een populair hulpmiddel om boeiende digitale ervaringen aan te bieden, de interactie aan te gaan met je publiek en impulsieve aankopen te stimuleren. Laten we eens dieper ingaan op de vraag hoe restaurants hier voordeel uit kunnen slaan. 2. Gamified coupontype Bij Coupontools hebben we verschillende gamified coupontypes. Druk op het coupontype om een voorbeeld te zien. Spin Wheel Coupon Kras & Win Coupon Slot Machine Coupon Memory Game Coupon Match2Win 3. Waarom zou je het overwegen? Ervaring Tegenwoordig is marketing gericht op het aanbieden van ervaringen aan hun publiek. Ervaringen die in de hoofden van de bezoekers blijven hangen. Ze zullen de prachtige ervaringen die ze hebben meegemaakt minder snel vergeten. Zeker als het een spelletje is en er iets mee te winnen valt. Een gunstige positie in de hoofden van je publiek, daar gaat het om. Gemakkelijker om gen y en Z te benaderen Digitale gamified coupons richten zich op een ander publiek dan gewone (digitale) coupons. Met name de jongere generatie Y en Z. Het is een generatie die is opgegroeid met games. Het is jong publiek dat moeilijk te bereiken is met behulp van de traditionele communicatiemethoden. Maar dat gemakkelijk te bereiken is als je hen ervaringen aanbiedt op basis van hun interesses. Spelletjes. Conversietrekker Gamified Coupons zijn één van de beste conversiestimulators. Als je je publiek gamified coupons aanbiedt en ze winnen er iets mee, dan is de kans groter dat ze een korting inwisselen. Als de speler een prijs wint door middel van een spelcoupon, wordt hij opgepompt met een winnaarsgevoel. Als je ervoor zorgt dat de korting in  tijd beperkt is, heeft de winnaar 4 keer meer kans om de kortingscoupon meteen in te wisselen omdat hij deze niet wil missen. Ja jongens, FOMO (Fear Of Missing Out – angst om te missen) is real. 4. Toepassing op restaurants (voorbeeldcampagnes) Ja, het klinkt allemaal geweldig. Maar, hoe kan ik zo’n campagne uitrollen? Je hebt verschillende campagne invalshoeken. Kijk even mee. Breng mensen naar je restaurant. Verspreid je digitale kortingsbon via je favoriete communicatiekanaal. Zorg ervoor dat de prijs, de korting, waardevol genoeg is, anders is het geen trigger voor je publiek om je restaurant te bezoeken. Bijvoorbeeld een gratis hamburger bij het volgende bezoek. Distributie Uw app Website Sociale media E-mail SMS Vermaak mensen in uw restaurant Benut de wachttijd van uw gasten en maak er een positieve ervaring van. Geef iedereen aan tafel een digitale spelcoupon om een leuke ervaring te bieden terwijl uw gasten wachten. De prijs hoeft niet al te waardevol te zijn omdat ze al in je restaurant zitten. In dit geval moet u ervoor zorgen dat het de volgende aankoop stimuleert. Bijvoorbeeld 10% korting op de volgende rondje. Distributie in het restaurant Tafelzettertjes QR-codes NFC Wifi-verbinding Mobiele marketingkiosk Vaste tablet met een gamified coupon erop Conclusie Een spelcoupon biedt restaurants extra mogelijkheden om bezoekers naar het restaurant te lokken. Maar hier stopt het niet. Met Gamified coupons kan je in je restaurant de gasten een spelervaring met winmogelijkheden aanbieden. Een korting die via een spelletje wordt gewonnen wordt doorgaans ook direct ingewisseld. Gebruik je ze nog niet? Of wil je er meer over weten? Contacteer ons en wij helpen je graag verder.
Contacteer ons

Hoe kunnen wij je helpen?

Je hebt een partner nodig
die jouw bedrijf doet groeien!

Liever geen formulier? Stuur ons een E-mail

Heirbaan 12A,
3650 Dilsen – Stokkem


Geweldig dat je er bent! Cookies? Lees onze Privacy Policy. Accepteer
x