× Xtreme Internet Solutions Logo

Home Over ons
Webdevelopment Grafisch design Promotionele campagnes SMS communicatie
Succesverhalen
Nieuws Media
Vacatures Neem contact op

Nieuws

Covid-19 op school: Hoe gebruik ik sms-communicatie het efficiëntst
Covid-19 op school: Hoe gebruik ik sms-communicatie het efficiëntst
De politiek heeft daadkrachtige procedures uitgerold om het besmettingsrisico op scholen tegen te gaan. Deze maatregelen gaande van goede verluchting tot mondmaskers in de klas. Desondanks blijft de kans reëel dat Covid-19 zich ook op jouw school zal manifesteren. Hoe ga je dan te werk als de fase van preventie gepasseerd is en er snel gecommuniceerd moet worden? Waar begin je? De traditionele aanpak: Veel scholen houden er nog een traditionele aanpak op na. Zo communiceren veel scholen via hun scholensoftware (Informat, Smartschool of Wisa) of sturen een mailtje naar iedereen die het aangaat. Maar is dat efficiënt? Gaat er geen kostbare tijd verloren? Want snelheid is cruciaal bij een mogelijke coronabesmetting. Wie weet hoeveel andere mensen een potentieel besmet persoon nog ziet op zijn beurt? Daarom is snelheid cruciaal om eventuele verdere besmettingen drastisch te verminderen. Betere aanpak: Aangezien studenten aangeven dat ze niet dagelijks de scholensoftware checken en een traditionele mail niet de snelheid en daadkracht bevat die nodig is, gaat er in vele gevallen kostbare tijd verloren. Een persoon, die mogelijks, besmet is met Corona zou het zo snel als het kan moeten weten. Alleen zo kan je voorkomen dat hij op zijn beurt de infectie verder zal verspreiden. Want deze student is misschien wel actief in het verenigingsleven? Of een sportclub? Dan wint de besmettingsgraad aan snelheid. Dit wil je net vermijden. Daarom adviseert Smstools om sms-communicatie te implementeren in je huidige communicatiestrategie. Een smartphone zit vastgeroest in ieders hand, in het bijzonder bij de schoolgaande jeugd. Zo kan je hen dan ook het best bereiken. Een sms-bericht wordt in 99% van de gevallen binnen de 15 minuten gelezen. Zo ben je er zeker van dat je in een korte tijdspanne alle betrokkene ook daadwerkelijk hebt bereikt. Via de snelle sms meld je dat men direct de scholensoftware moeten consulteren. Hier vinden ze vervolgens de nieuwe en gedetailleerde maatregelen terug. Ik hoor je al denken. Via 2 verschillende communicatiekanalen kan ik toch nooit tijd winnen. FOUT. Laat het me je zo stellen: Om ervoor te zorgen dat je gedetailleerde inhoud daadwerkelijk en zo snel als mogelijk de juiste personen bereikt, werk je best met een “boodschapper.” De sms fungeert in dit geval als snelle boodschapper die de ontvanger er van bewust maakt dat er wijzigingen zijn aangebracht aan de maatregelen. Dit puur omdat niet iedereen meldingen toestaat wanneer er nieuwe inhoud wordt gepubliceerd op de scholensoftware of omdat niet iedereen dagelijks zijn mails checkt. Hoe ga ik te werk? Simpel. Bij Smstools voorzien wij je van een gebruiksvriendelijk softwareplatform waarmee je gemakkelijk sms-berichten verstuurt. Bovendien kan je hier probleemloos zelf mee aan de slag. Wil je toch liever een korte demonstratie? Geen probleem, we begeleiden je waar nodig! Met Smstools kan je eenvoudig je bestaande contactenlijsten opladen en gebruiken om gepersonaliseerde sms-berichten naar een grote groep te versturen. Verder kunnen de ontvangers ook reageren op jouw berichten, waardoor je gemakkelijk in dialoog kunt treden. Bovendien betaal je bij Smstools enkel je verbruik. Geen opstartkosten, geen licentiekosten. Enkel de uitgaande berichten worden in rekening gebracht. Dit maakt van Smstools het #1 softwareplatform om achter de hand te hebben in crisissituaties. Met Smstools slaap je op beide oren. STAP 1 Creëer een account.   STAP 2 Importeer je contacten   STAP 3 Stel je bericht op.   STAP 4 Selecteer een shortcode & sta eventueel antwoorden toe. GRATIS TESTBERICHT NAAR JEZELF EN ENKELE COLLEGA’S   STAP 5 Selecteer het bericht en kies de ontvangers. Koop credits. Verstuur. Conclusie Zo eenvoudig is het. Met Smstools ben je in staat om snel te communiceren als crisissituaties zich voordoen. Als je de snelle sms doordacht inzet, is het een heel krachtig communicatiewapen. Gebruik daarom de sms om snelheid te winnen en mensen in te lichten over gewijzigde maatregelen of procedures. Hou je boodschap per sms altijd kort en bondig maar laat ze weten waar ze terecht kunnen voor de gedetailleerde informatie. Speel ieder communicatiekanaal uit naar zijn kracht, alleen zo bereik je het gewenste resultaat. Wil je het zelf eens proberen? Verlies geen tijd en maak hier je gratis proefaccount aan. Tot snel!
Wat is Two-Factor Authentication (2FA) en hoe zet ik dit op voor mijn bedrijf via sms?
Wat is Two-Factor Authentication (2FA) en hoe zet ik dit op voor mijn bedrijf via sms?
Een two-factor authenication (2FA) is een authenticatiemethode waarbij je twee stappen succesvol moet doorlopen om ergens toegang tot te krijgen. In het Nederlands noemen we dit ook wel een twee-stappen-authenticatie. 2FA wordt wereldwijd gebruikt in veel verschillende bedrijven en voor vele merken. Een simpel voorbeeld van een two-factor authentication is een bankpas in combinatie met een pincode. Wanneer er een van de cruciale onderdelen ontbreekt (bankpas of pincode) kan er geen toegang worden verkregen tot de rekening.  Volgens onderzoek zou 80% van de cyberaanvallen kunnen worden voorkomen door 2FA, en dit zou zoiets simpels kunnen zijn als een transactie waarvoor een sms-bevestiging nodig is. Het is veel minder waarschijnlijk dat iemand je wachtwoord en je telefoon te pakken kan krijgen! Er zijn drie soorten authenticatiefactoren: Kennis: Iets wat je weet. Bijvoorbeeld een wachtwoord, een Pincode, of een antwoord op een veiligheidsvraag. Bezit: Iets wat je hebt. Bijvoorbeeld een smartphone of bankkaart. Eigenschap: biometrisch eigenschap zoals een vingerafdruk, gezicht of stem. Deze soorten kunnen allemaal worden gemengd en gematched om samen gebruikt te worden op een manier dat past bij het doel van jouw bedrijf. De veiligheid van je klanten moet een van jouw hoogste prioriteiten zijn. 2FA biedt een extra beveiligingslaag en maakt het moeilijker voor aanvallers om toegang te krijgen tot persoonlijke accounts. Door simpelweg een extra 2FA-stap toe te voegen aan log-ins en transactieprocessen kunnen risico’s sterk worden verminderd. De 4 voordelen: 1.    Verhoogde productiviteit en flexibiliteit Bedrijven die nieuwe technologieën omarmen zullen waarschijnlijk een betere productiviteit en flexibiliteit ervaren. Klanten kunnen zich sneller en vooral veiliger dan voorheen aanmelden voor diensten en krijgen de keuze hoe ze hun identiteit willen verifiëren. In bedrijven wordt 2FA gebruikt zodat medewerkers vanaf vrijwel elke locatie veilige toegang hebben tot bedrijfsapplicaties, -gegevens, en documenten zonder dat er bedrijfsgegevens in gevaar komen. 2.     Betere beveiliging 2FA verlaagt de kans dat een aanvaller zich voordoet als iemand anders om toegang te krijgen tot persoonlijke gegevens. Zelfs als ze het wachtwoord hebben, hebben ze ook iets anders nodig! 2FA plaatst een praktisch ondoordringbare muur tussen hackers en de persoonlijke gegevens van jouw klanten. 3.     Lagere kosten voor veiligheidsbeheer 2FA helpt om lange en dure wachtwoordcontacten te verminderen. Bovendien is het een veilige manier voor klanten om deze problemen zelf op te lossen. Het verminderen van klantinteracties met callcenters versterkt niet alleen de veiligheid maar verbetert ook UX. Als een enorme bonus worden de algemene kosten die gepaard gaan met veiligheidscontroles verminderd en wordt de ‘workload’ voor je supportteam drastisch gereduceerd. 4.     Minder fraude Het is niet gemakkelijk voor een hacker om 2FA te omzeilen, waardoor het een effectief beveiligingsmiddel tegen fraude is. Potentiele bedreigingen zouden veel informatie moeten kennen om toegang te krijgen, niet slechts één wachtwoord. Hoe werkt 2FA? Het meest voorkomende gebruik van 2FA is wanneer een klant inlogt met een wachtwoord en vervolgens een one-time pin (OTP) krijgt om zijn identiteit te bevestigen. De eerste stap is dat de klant kan kiezen met welke methode de OTP verstuurd wordt. (Bijvoorbeeld via WhatsApp of SMS) De tweede factor in de authenticatie voegt eigenlijk een extra beveiligingslaag toe. (Een hacker zou bijvoorbeeld jouw wachtwoord moeten kennen en daarnaast toegang moeten hebben tot je smartphone om in je account te kunnen komen.) De tweede factor werkt door het vrijgeven van een OTP, die maar éénmalig gebruikt kan worden. Vervolgens wordt een verificatiemelding ontvangen en kan de persoon z’n identiteit bevestigen. Conclusie: En zo eenvoudig is het! Het inschakelen van 2FA is een gemakkelijke manier om beschermd te blijven tegen hackers. Het legt de veiligheid van de klantenaccounts letterlijk in hun eigen handen. Wil je het zelf eens proberen? Maak dan hier je gratis testaccount aan!
Hoe zet ik effectieve Interne Communicatie op voor mijn bedrijf tijdens Covid-19
Hoe zet ik effectieve Interne Communicatie op voor mijn bedrijf tijdens Covid-19
Crisiscommunicatie wordt vaak naar het achterplan verwezen omdat het in eerste instantie niet als prioriteit wordt beschouwd. FOUT. Wanneer een crisissituatie zich voordoet, ben je blij dat je ergens op kunt terugvallen. Bovendien is een crisiscommunicatieplan vaak op een rustiger moment geschreven waardoor onnodige fouten worden beperkt. Bekijk hieronder onze 4 tips om glashelder te communiceren in tijden van crisis. Wees voorbereid Een goed plan is het halve werk. In crisissituaties is dat niet anders. Nu hoor ik je al denken; op een pandemie van dit formaat ben je toch nooit voorbereid? Correct, inhoudelijke misschien niet nee. Maar als je al een duidelijke communicatiestructuur achter de hand hebt, kom je toch al ver. Omdat je al duidelijke communicatiekanalen voor ogen hebt, moet je je op dat moment enkel nog bezig houden met het invullen van deze structuur. Toch veel efficiënter dan hals-over-kop nog alles op punt te moeten zetten? Zorg dat je duidelijk weet welk media je wil gebruiken, welke personeelsgroepen je kan inlichten en een duidelijke taakverdeling je zal gebruiken. Zorg daarom ook dat het up-to-date blijft. Als je hier tijdens een crisis nog aan moet sleutelen, gaat er kostbare tijd verloren en sluipen er vaker onnodige fouten in je communicatie.   Reageer proactief Transparante en heldere interne communicatie zijn altijd van vitaal belang. Maar in crisissituaties wordt dat nogmaals onderstreept. Crisissituaties roepen vele vragen op bij je personeel. De kunst is ze net één stapje voor te zijn. Voorkom een spervuur aan vragen door op proactieve wijze, met gezond boerenverstand de meest prangende vragen al te beantwoorden. Zo stel je jouw personeelsleden gerust. Als je al maatregelen communiceert vooraleer je er toe verplicht wordt, zet je jouw organisatie in een positief daglicht bij de personeelsleden. Zij krijgen het gevoel dat je oprecht het beste met hen voorhebt. Daar streef je toch naar?   Weer eerlijk “Ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.” Eerlijkheid is van cruciaal belang. Probeer een crisissituatie niet te verbloemen om je bedrijf in een positiever daglicht te plaatsen. Eerlijkheid wordt op prijs gesteld. Communiceer daarom open en transparant over alle zaken. Ook de negatieve.   Het juiste medium / media Als je op voorhand al een duidelijke crisiscommunicatiestructuur achter de hand hebt, is dit aspect al ingevuld. Voor crisiscommunicatie kies je best voor een betrouwbaar en snel medium. SMS scoort op dit vlak het best. Bovendien bereik je zo ook gemakkelijk je personeelsleden tijdens vrije dagen. Waar (werk)-e-mails  vaak pas de volgende ochtend of na het weekend worden bekeken, heeft jouw personeel wel permanent een smartphone op zak. Dit moet je naar jouw hand zetten.   Bij Smstools zijn we gespecialiseerd in sms-communicatie en crisiscommunicatie. Maak je gratis proefaccount aan, en verstuur vandaag nog je eerste berichten. Je betaalt GEEN licentiekosten, enkel je verbruik. Hierdoor is Smstools de perfecte tool om achter te hand te houden wanneer crisissituaties zich voordoen. Met Smstools, schakel je een vlug versnelling hoger.
De beste manier om met onbetaalde facturen om te gaan
De beste manier om met onbetaalde facturen om te gaan
Wat zijn de invorderingsmogelijkheden voor onbetaalde facturen? Er zijn genoeg mogelijkheden op de markt. Maar denk twee keer na voordat je er één kiest. Wat is je doel? Je geld terugkrijgen? Is het niet mogelijk om dit efficiënter te doen? Bekijk onze analyse over hoe je het best te werk gaat. We hebben 4 strategieën vergeleken om met openstaande facturen om te gaan: 1. Vraag een incassobureau Hoe werkt het? Voor het afhandelen van onbetaalde facturen kan je een incassobureau bellen. Zij zijn gespecialiseerd in het behandelen van onbetaalde facturen. Zij zullen je debiteuren overhalen om de facturen te betalen. Hoe lang duurt het? Gemiddeld een paar weken. Hoeveel kost het? Een percentage van het factuurbedrag, van 1 tot 15%. Wat is de impact van uw relatie met uw klant? Neutraal. 2. Gebruik een advocaat Hoe werkt het? Het gebruik van een advocaat voor het afhandelen van onbetaalde facturen kan een optie zijn. Je doet een beroep op een advocaat wanneer je een juridische procedure wilt starten. Doe dit alleen als je klant oneerlijk is of als hij je factuur betwist. Hoe lang duurt het? Van enkele weken tot enkele maanden. Hoeveel kost het? Een (hoog) uurtarief. Wat is de impact van uw relatie met uw klant? Negatief 3. Het inschakelen van een deurwaarder Hoe werkt het? U kunt een deurwaarder vragen om je openstaande facturen te innen. De deurwaarder brengt een document officieel onder de aandacht van een specifiek persoon. De deurwaarder kan zo ver gaan dat hij iemand voor de rechtbank kan dagvaarden. Hoe lang duurt het? Gemiddeld enkele weken. Hoeveel kost het? Gemiddeld 30 euro per brief. Wat is de impact van uw relatie met uw klant? Negatief. 4. Geautomatiseerde communicatie Hoe werkt het? Het omgaan met onbetaalde facturen met automatisering is een innovatieve methode. Een sms kan uw klant overhalen om zijn factuur te betalen. In plaats van met grove middelen de schuldenaar te dwingen te betalen, ga je eerst gematigder te werk. Zo breng je het op een betrouwbare manier opnieuw onder da aandacht van je klant. Hoe lang duurt het? Gemiddeld enkele dagen. Hoeveel kost het? Bijna niets. Wat is de impact van uw relatie met uw klant? Eerder positief Probeer automatisering om onbetaalde facturen te verwerken Geautomatiseerde communicatie is een interessante methode om onbetaalde facturen te verwerken. Het geeft vrij snel resultaat, is betaalbaar en houdt de relatie met uw klant in stand. Met de sms-software kan je deze berichten op elk gewenste moment inplannen, automatiseren en koppelen aan je eigen CRM systeem. Wil je er zelf eens mee experimenteren? Maak hier jouw gratis proefaccount aan!
Contacteer ons

Hoe kunnen wij je helpen?

Je hebt een partner nodig
die jouw bedrijf doet groeien!

Liever geen formulier? Stuur ons een E-mail

Heirbaan 12A,
3650 Dilsen – Stokkem


Geweldig dat je er bent! Cookies? Lees onze Privacy Policy. Accepteer
x