Digitale gamified kortingsbonnen voor restaurants

1. Gamified Coupons?

Ik weet zeker dat je al gehoord hebt over gamification. Het is de kunst van het toevoegen van game-elementen in, bijvoorbeeld, marketinginitiatieven. Het is een populair hulpmiddel om boeiende digitale ervaringen aan te bieden, de interactie aan te gaan met je publiek en impulsieve aankopen te stimuleren. Laten we eens dieper ingaan op de vraag hoe restaurants hier voordeel uit kunnen slaan.

2. Gamified coupontype

Bij Coupontools hebben we verschillende gamified coupontypes. Druk op het coupontype om een voorbeeld te zien.

Spin Wheel Coupon

Kras & Win Coupon

Slot Machine Coupon

Memory Game Coupon

Match2Win

3. Waarom zou je het overwegen?

  • Ervaring

Tegenwoordig is marketing gericht op het aanbieden van ervaringen aan hun publiek. Ervaringen die in de hoofden van de bezoekers blijven hangen. Ze zullen de prachtige ervaringen die ze hebben meegemaakt minder snel vergeten. Zeker als het een spelletje is en er iets mee te winnen valt. Een gunstige positie in de hoofden van je publiek, daar gaat het om.

  • Gemakkelijker om gen y en Z te benaderen

Digitale gamified coupons richten zich op een ander publiek dan gewone (digitale) coupons. Met name de jongere generatie Y en Z. Het is een generatie die is opgegroeid met games. Het is jong publiek dat moeilijk te bereiken is met behulp van de traditionele communicatiemethoden. Maar dat gemakkelijk te bereiken is als je hen ervaringen aanbiedt op basis van hun interesses. Spelletjes.

  • Conversietrekker

Gamified Coupons zijn één van de beste conversiestimulators. Als je je publiek gamified coupons aanbiedt en ze winnen er iets mee, dan is de kans groter dat ze een korting inwisselen. Als de speler een prijs wint door middel van een spelcoupon, wordt hij opgepompt met een winnaarsgevoel. Als je ervoor zorgt dat de korting in  tijd beperkt is, heeft de winnaar 4 keer meer kans om de kortingscoupon meteen in te wisselen omdat hij deze niet wil missen. Ja jongens, FOMO (Fear Of Missing Out – angst om te missen) is real.

4. Toepassing op restaurants (voorbeeldcampagnes)

Ja, het klinkt allemaal geweldig. Maar, hoe kan ik zo’n campagne uitrollen? Je hebt verschillende campagne invalshoeken. Kijk even mee.

Breng mensen naar je restaurant.

Verspreid je digitale kortingsbon via je favoriete communicatiekanaal. Zorg ervoor dat de prijs, de korting, waardevol genoeg is, anders is het geen trigger voor je publiek om je restaurant te bezoeken.

Bijvoorbeeld een gratis hamburger bij het volgende bezoek.

Distributie

Uw app

Website

Sociale media

E-mail

SMS

Vermaak mensen in uw restaurant

Benut de wachttijd van uw gasten en maak er een positieve ervaring van. Geef iedereen aan tafel een digitale spelcoupon om een leuke ervaring te bieden terwijl uw gasten wachten. De prijs hoeft niet al te waardevol te zijn omdat ze al in je restaurant zitten. In dit geval moet u ervoor zorgen dat het de volgende aankoop stimuleert.

Bijvoorbeeld 10% korting op de volgende rondje.

Distributie in het restaurant

Tafelzettertjes

QR-codes

NFC

Wifi-verbinding

Mobiele marketingkiosk

Vaste tablet met een gamified coupon erop


Conclusie
Een spelcoupon biedt restaurants extra mogelijkheden om bezoekers naar het restaurant te lokken. Maar hier stopt het niet. Met Gamified coupons kan je in je restaurant de gasten een spelervaring met winmogelijkheden aanbieden. Een korting die via een spelletje wordt gewonnen wordt doorgaans ook direct ingewisseld.

Gebruik je ze nog niet? Of wil je er meer over weten?

Contacteer ons en wij helpen je graag verder.

Related Blog