Een reclame of promotie campagne via SMS opzetten voor uw bedrijf?

Sms-reclame spreekt de consument direct aan.
Sms-reclame stuurt een persoonlijke boodschap.

Sedert internet en websites is de promotievoering veel persoonlijker geworden. Het gebruik van smartphones en multitasking verhevigt het gebruik van 1 op 1 reclame. Dat leidde tot een heel nieuwe tak van e-promotie: de SMS en smartphone reclame. Wat zijn de mogelijkheden en de voordelen?

De 1 op 1 reclame geeft rechtstreeks contact.
Een van de ingrijpendste veranderingen sinds het gebruik van het internet en websites is het verzamelen van persoonlijke gegevens zoals e-mailadressen en gsm nummers. Door deze informatie te gebruiken voor het promoten van producten of diensten kon een bedrijf zich nu plotseling rechtstreeks richten tot een persoon zelf. En u bent er zeker van dat de geadresseerde zelf uw bericht leest.

Een tweede voordeel van deze 1 op 1 reclame is de snelheid waarmee de reclame toekomt en de lage kostprijs per contact. Met een druk op de knop gaat uw bericht rond en minuten later is het ontvangen. De moderne consument is hierdoor altijd en overal bereikbaar. Dat biedt unieke voordelen voor e-promotie.

  1. De sms-promotiecampagne: act now!
    Het verschil tussen een e-mail- en een sms-campagne is voornamelijk het tijdstip waarop uw bericht gelezen wordt. Het grootste deel van de mails komen worden tegenwoordig nog steeds gelezen op een computer. Dat kan een laptop of netbook zijn, maar net evengoed nog een vaste PC. In elk geval gebeurt dit meestal niet direct. Een sms-promotie komt toe op de mobiele telefoon en de geadresseerde wordt direct verwittigd. Bijna iedereen leest het bericht ook ogenblikkelijk.

Een sms-campagne kan o.a. heel doeltreffend zijn om:

events aan te kondigen:
b.v. bezoek nu onze opendeurdagen, dit weekend garageverkoop te …

koopjes of acties te promoten: b.v. enkel op maandag extra korting op “merk” producten, nu tss 17-18 u happy hour, ..

reclame voor last-minutes of laatste producten: b.v. “merk” jeans maat 32 – nog 2 stuks à -30 %, busreis naar Italië – nog 4 pl. à -15 % – vertrek 13/08.

Deze soort sms promotie is ook heel doeltreffend voor organisatoren (data optredens, locaties rommelmarkten, (ruil)beurzen, clubbijeenkomsten, toernooien …), tweedehandswinkels, antiekzaken, speciale boekenwinkels, immobiliën (beschikbare panden per gemeente of regio), enz. De toepassingen zijn legio. Bovendien krijgt uw klant de informatie die hij zoekt op het moment dat hij ze wil.

Wat kost een sms-campagne?
Tussen de 0,06 en 0,11 € per verzonden bericht. Dit hangt af van uw volume.

Besluit.
Het gebruik van SMS voor de promotie van producten of diensten is een heel doeltreffend middel om uw klanten persoonlijk en direct aan te spreken. Er is geen enkele reden waarom u niet eens zo’n originele promotiecampagne zou proberen. Contacteer ons voor meer informatie of voor een prijsofferte.

Related Blog