Succesverhaal

Uhoda pitstop challenge: Hoe een QR-code campagne België in beweging bracht.

Wanneer We are Folks op de digitale pitlane verschijnt, weet je dat er iets creatiefs in de maak is. Voeg daar XIS aan toe, en je krijgt een winnende formule met veel gas, flair én een krasje hier en daar.

Samen met het team van We are Folks mochten we de digitale motor starten voor de Uhoda Pitstop Challenge - een interactieve QR-campagne verspreid over heel België in het Nederlands, Frans en Duits. De missie? Tankstations, carwashes en winkels omtoveren tot hotspots van engagement en beloning.

Hoe werkte het?

Bezoekers van Uhoda-tankstations, carwashes en kruidenierswinkels kwamen in actie door simpelweg een QR-code te scannen. Deze waren netjes verspreid over locaties zoals Luik, Zaventem, Hannut, Charbonnage, Ans en meer. Eenmaal gescand, belandden deelnemers op een door ons gebouwde, gebruiksvriendelijke landingspagina.

Hier vulden ze hun gegevens in, beantwoorden een schiftingsvraag en… dan kwam de echte fun: een custom-built kras & win flow.

Wat viel er te winnen?

We bouwden een unieke kraservaring waarbij deelnemers kans maakten op:

Hoofdprijzen:

  • Golden ticket

  • Silver ticket

  • Bronze ticket

Kleine prijzen

  • €2 voucher

  • €1 voucher

  • €0,50 voucher

Winnen was simpel - maar slim geregeld: zodra een van de drie hoofdprijzen geclaimd werd, stopte de flow automatisch. We stuurden meteen een mailtje naar Uhoda met de gegevens van de winnaar, zodat zij de persoonlijke opvolging konden doen. Persoonlijke touch = check!

De kleinere vouchers? Die kwamen met een barcode, scanbaar aan de kassa in de deelnemende locatie. Geen apps, gewoon kras & scan.

Waarom werkte het?

Deze campagne was een schoolvoorbeeld van hoe fysiek verkeer en digitale interactie perfect kunnen samenwerken. Dankzij het slimme gebruik van QR-codes en de kracht van onze kraskaart engine:

  • Was deelname laagdrempelig en leuk

  • Werd de customer journey vlekkeloos gevolgd

  • Konden prijzen realtime beheerd worden

  • En kon Uhoda fans écht belonen voor hun bezoek

Samengevat

De Uhoda Pitstop Challenge was een digitale pitstop met power. In samenwerking met We are Folks hebben we een campagne neergezet die:

  • 100% meertalig was

  • Overal in België zichtbaar was

  • Slim, schaalbaar en meetbaar was

  • En bovenal: leuk voor de gebruiker

Of je nu kwam tanken, wassen of winkelen - deze campagne zette een glimlach op je gezicht (en een voucher in je digitale portemonnee).

Start je motor, scan die QR - en kras je een weg naar de winst.

Met We are Folks, Uhoda én XIS aan je zijde.

Benieuwd hoe we ook jouw merk in beweging kunnen brengen?

Neem contact op en laat ons jouw volgende digitale campagne tot leven brengen.

Jouw nieuw project.

Wij zorgen voor creatieve campagnes die echt werken
Persoonlijke foto Tom
×

Gratis marketing scan.

Test