× Xtreme Internet Solutions Logo

Home Over ons
Webdevelopment Grafisch design Coupontools Smstools
Succesverhalen
Nieuws Media
Vacatures Neem contact op

Phygital marketing Belgium flag

Overzicht Phygital marketing

In deze use case wil ik je een Phygital (Physical + Digital) kras-en-win Marketing Campagne van Coca-Cola België laten zien, gemaakt met ons Coupontools-platform.

Phygital marketing, is interactie met klanten op een fysieke locatie en probeert de fysieke ervaring te verrijken met een digitale ervaring om het beste van beide werelden te combineren.

Hoe de campagne werkte:
De consument ontvangt een unieke afgedrukte QR-code wanneer hij of zij een Coca Cola Enterprises-product koopt. De consument scant de QR-code om de kras-en-win coupon te openen. De consument krast de spelcoupon op zijn mobiele apparaat. Er was een 50% winstkans ingesteld.

De winnaars klikken op "Nu gebruiken" of "Later gebruiken". Met de knop 'Later gebruiken' kunnen ze de kortingsbon opslaan naar e-mail, Facebook of hun Mobile Wallet. Met de knop 'Nu gebruiken' kunnen ze de kortingsbon inwisselen bij de kassier van het restaurant.

Het validatieproces is ingesteld om eenvoudig op een knop "Valideren" te klikken om de gebruikte kortingsbon te markeren.

Campagne specificaties:
- Unieke QR-codes op elke afgedrukte folder
- Eenvoudig inwisselproces
- 50% winstkans


 

Deze testcase had een zeer hoge inwisselratio:

* 2724 gespeelde spellen
* 1362 gewonnen (50%)
* 1172 geclaimde kortingsbonnen (86% versus #Won)
* 824 ingewisseld (60% versus #Won)

Phygital marketingPhygital marketingPhygital marketing
Coupontools logo
Dit succesverhaal hoort bij onze Coupontools software.
Coupontools is een platform voor het opzetten van promotionele campagnes, dataverzameling, gamification, brand awareness, conversie booster en loyalty campagnes.
Lees meer
Geweldig dat je er bent! Cookies? Lees onze Privacy Policy. Accepteer
x