Essilor Group is één van de marktleiders op het gebied van oogheelkundige optiek en een groot voorstander van visuele gezondheid. Als onderdeel van de influencer marketingcampagne voor Essilor Nederland via Instagram, deelden ze coupons voor Eyezen uit aan Nederlandse influencers.. Dit zijn blauw licht blokkerende brillen die helpen de belasting van continu gebruik van digitale apparaten te verminderen.
Als onderdeel van de campagne kreeg elke influencer een unieke coupon-ID en werd hen gevraagd om de Essilor-bril in hun Instagram-profiel te vermelden, samen met hun toegewezen coupon-ID's. Op die manier kon Coupontools het gebruik van coupons traceren en analyseren hoeveel couponvalidaties werden ontvangen van elke influencer. Een aparte coupon werd ook gedeeld met klanten van Essilor via hun website.
Gebruikers die hun coupons wilden inwisselen, hadden de mogelijkheid om hun speciale kortingen op 360 verschillende locaties te valideren. Elke locatie of opticien werd voorzien van een eigen validatiewachtwoord. Dit hielp Essilor om inzicht te krijgen in het aantal coupons dat bij elke locatie of opticien werd ingewisseld.
Enkele andere inzichten uit de nieuwe, Essilor Instagram influencer marketingcampagne voor Eyezen-brillen waren: