Dipndip is een grote keten van Chocoladecafés die zich voornamelijk in het Midden-Oosten bevindt. Hun chocoladecafés zijn gevestigd op meer dan 128 locaties. Om hun bezoekers te belonen en te vermaken, lanceerde DipnDip een gamification-campagne.
Gamification is een geweldige manier om je klanten een prettige ervaring te geven. Maar ook om een aantal van je eigen data doelstellingen te bereiken. Terwijl de klanten zich vermaken, kan je in ruil daarvoor hun persoonlijke gegevens vastleggen. Tegenwoordig zijn klantgegevens de sleutel tot vele successen.
Een ober liep met tablet van tafel naar tafel. De klanten moesten hun persoonlijke e-mailadres opgeven als ze een poging wilden wagen om prijzen te winnen via het spin wheel. De prijzen op het spin wheel waren kortingen voor volgende aankopen in een DipnDip Chocoladecafé.
Zo was DipnDip in staat om een e-mail database op te bouwen van bezoekers die zich in hun restaurant bevonden. Wanneer de bezoekers hun persoonlijke gegevens hebben ingevuld, kunnen ze achter het spin wheel spelen Ook zijn klanten eerder geneigd om hun persoonlijke gegevens te geven als ze de mogelijkheid hebben om een prijs te winnen.
Wat is er zo bijzonder aan deze case?