× Xtreme Internet Solutions Logo

Home Over ons
Webdevelopment Grafisch design Promotionele campagnes SMS communicatie
Succesverhalen
Nieuws Media
Vacatures Neem contact op

Gamification voor data?

Overzicht Gamification voor data?

Dipndip is een grote keten van Chocoladecafés die zich voornamelijk in het Midden-Oosten bevindt. Hun chocoladecafés zijn gevestigd op meer dan 128 locaties. Om hun bezoekers te belonen en te vermaken, lanceerde DipnDip een gamification-campagne.
 

Gamification is een geweldige manier om je klanten een prettige ervaring te geven. Maar ook om een aantal van je eigen data doelstellingen te bereiken. Terwijl de klanten zich vermaken, kan je in ruil daarvoor hun persoonlijke gegevens vastleggen. Tegenwoordig zijn klantgegevens de sleutel tot vele successen.

Een ober liep met tablet van tafel naar tafel. De klanten moesten hun persoonlijke e-mailadres opgeven als ze een poging wilden wagen om prijzen te winnen via het spin wheel. De prijzen op het spin wheel waren kortingen voor volgende aankopen in een DipnDip Chocoladecafé.
 

Zo was DipnDip in staat om een e-mail database op te bouwen van bezoekers die zich in hun restaurant bevonden. Wanneer de bezoekers hun persoonlijke gegevens hebben ingevuld, kunnen ze achter  het spin wheel spelen Ook zijn klanten eerder geneigd om hun persoonlijke gegevens te geven als ze de mogelijkheid hebben om een prijs te winnen.
 

Wat is er zo bijzonder aan deze case?

  • Een bon met data-invulformulier voordat je het spin wheel kunt spelen.
  • Coupontools heeft een kioskmodus ontwikkeld zodat de coupon automatisch wordt gereset telkens wanneer een bezoeker heeft gespeeld. DipnDip kon dezelfde tablet steeds opnieuw gebruiken. In de normale modus was dit onmogelijk.
  • Klanten hebben een leuke ervaring terwijl DipNdip hun klantendatabank spekt 

Gamification voor data?Gamification voor data?Gamification voor data?
Coupontools logo
Dit succesverhaal hoort bij onze Coupontools software.
Coupontools is een platform voor het opzetten van promotionele campagnes, dataverzameling, gamification, brand awareness, conversie booster en loyalty campagnes.
Lees meer
Geweldig dat je er bent! Cookies? Lees onze Privacy Policy. Accepteer
x