Zain is de toonaangevende telecommunicatieprovider in Bahrein. Het bedrijf biedt mobiele postpaid-plannen, prepaid-plannen, internetplannen, apparaten, mobiele toepassingen, roaming en diverse andere technische diensten met toegevoegde waarde. Coupontools en Zain Bahrein hadden al samengewerkt voor enkele grote en succesvolle campagnes. Deze campagne stond in het teken van het belonen van de bestaande klanten omdat het nationale voetbalteam van Bahrein de West-Aziatische beker heeft gewonnen. Gefeliciteerd! De klanten konden tot 7GB mobiele data winnen met hun spelcoupon.
Hoe werkte de campagne precies?
Alle bestaande gebruikers van de Zain diensten, met een Zain telefoonnummer waren gekwalificeerd voor de promotie. Ze moesten de app downloaden en zich registreren. Daarna konden ze de 'kras-en-win coupon' claimen en hun geluk beproeven. Enkele gelukkigen konden tot 7GB aan mobiele data winnen, maar er waren genoeg 'troostprijzen' voor iedereen die meespeelde. Elke Bahreini won iets.
Wanneer ze hun geluk probeerden, zorgde een API tussen de Coupontools database en de Zain database ervoor dat alleen de Zain telefoonnummers konden spelen. Wanneer het nummer geverifieerd werd, werden de gratis mobiele gegevens direct toegevoegd aan het saldo van de speler.
Een mooi gebaar om de buitengewone prestaties van hun nationale voetbalteam te eren en hun trouwe klanten te belonen. Een schoolvoorbeeld van een unieke campagne om het engagement en de loyaliteit te verhogen.
Campagne insteek: