× Xtreme Internet Solutions Logo

Home Over ons
Webdevelopment Grafisch design Coupontools Smstools
Succesverhalen
Nieuws Media
Vacatures Neem contact op

Coca Cola - recycle Belgium flag

Overzicht Coca Cola - recycle

Recycling is tegenwoordig een hot item. Ze hebben gelijk, het correct deponeren van je afval is een belangrijke stap in de goede richting. Coca Cola European Partners Belgium benadrukte dit in haar nieuwste recyclingcampagne. Met de hulp van Coupontools, ontwikkelden ze een gloednieuwe, volledig geautomatiseerde afvalbak die recycling stimuleert en beloont. Voor de technologische ondersteuning werkte CCEP samen met Coupontools. Zo hebben we bijgedragen aan hun recyclingcampagne!
 

Coupontools zorgde voor het technologische systeem van de afvalbak. Het systeem functioneerde als volgt: Wanneer iemand een Coca Cola fles of blikje in de automatische afvalbak deponeerde, verscheen er een QR-code op het scherm van de afvalbak. De persoon scande de QR-code en ging naar een 'kras-en-win'-coupon waarmee een filmticket gewonnen kon worden. Als de speler een bioscoopkaartje had gewonnen, werden er persoonlijke gegevens gevraagd om de beloning te ontvangen. Het ticket werd automatisch naar het e-mailadres van de winnaar gestuurd. 
 

Helaas heeft niet iedere gebruiker een prijs gewonnen, maar de kans om te winnen was een belangrijke trigger om de flessen op de juiste manier te sorteren en recycling te stimuleren. 
 

Campagne-aanpak

Hun aanpak was het belonen van gewenst gedrag met een leuk spel, ervaring en in sommige gevallen een beloning. Het was een enorme trigger voor de mensen om hun afval op de juiste manier te deponeren. Het was een typische Phygital marketingcampagne. De geautomatiseerde afvalbak stond op een fysieke locatie, een festival. Mensen die hun blikjes en flesjes deponeerden kregen een digitale 'kras-en-win'-coupon aangeboden met kans op een beloning. Ze kozen bewust voor een digitale ervaring. Het is beter voor het milieu en maakt mogelijkheden voor leuke ervaringen, data capture en participatie-analyse mogelijk.
 

Campagne flow

  • Lever je fles/blikje in
  • Scan de QR-code die op de bak wordt weergegeven.
  • Kras- en-win coupon ontvangen
  • Kras je coupon.
  • WIN OF VERLIES
  • Registratie (naam, e-mail)


 

Indien gewonnen, wordt het bioscoopkaartje automatisch naar de winnaar gestuurd.

Coca Cola - recycleCoca Cola - recycleCoca Cola - recycleCoca Cola - recycle
Coupontools logo
Dit succesverhaal hoort bij onze Coupontools software.
Coupontools is een platform voor het opzetten van promotionele campagnes, dataverzameling, gamification, brand awareness, conversie booster en loyalty campagnes.
Lees meer
Geweldig dat je er bent! Cookies? Lees onze Privacy Policy. Accepteer
x