× Xtreme Internet Solutions Logo

Home Over ons
Webdevelopment Grafisch design Promotionele campagnes SMS communicatie
Succesverhalen
Nieuws Media
Vacatures Neem contact op

Digitale fast-food coupons

Overzicht Digitale fast-food coupons

Kout Food Group is een Koeweits conglomeraat, opgericht in 1982, dat actief is in Koeweit, het Verenigd Koninkrijk en Koerdistan-Irak. In Koeweit exploiteert het franchises van Burger King, Pizza Hut, Taco Bell,...
Laten we ons verdiepen in de Burger King zaak en hoe Coupontools daarin heeft bijgedragen.

 

Campagne opzet
Het oorspronkelijke campagne-idee luidde als volgt. Kout Food wil digitale spelcoupons verdelen op de locatie zelf. Zo willen ze de uitgaven in het fastfood-restaurant opkrikken maar tegelijkertijd ook een unieke ervaring aan de bezoekers bieden.

 

Voor de creatie van de spelcoupon schakelde Kout Food het Coupontools design team in. Het grafische team zorgde voor een fris, op maat gemaakt design. De spelcoupon vind je onderaan de galerij terug. Na het aanleveren van het design, stelde Kout Foud onder begeleiding zorgvuldig de coupon instellingen verder op. Zo werden de distributiemethode bepaalt, de winstkansen opgesteld, claim requirements opgezet en validatiemethodes geselecteerd.
 

De distributie van de coupon gebeurde in het fastfood-restaurant door middel van een QR code. Posters, voorzien van de QR code, hangen op in het fastfood-restaurant. Bezoekers scannen deze QR code. Vervolgens opent de spelcoupon zich in de browser. De gebruiker kan de kras & win coupon spelen op z’n smartphone. De gebruiker kan de scratch & win-coupon op zijn smartphone spelen. Elke speler wint een prijs. De meeste prijzen waren als een gratis menu of sandwich. Er waren echter ook enkele grote prijzen te winnen; zoals iPhone, Earpods en Apple Watches.  Nadat de speler ziet welke prijs hij heet gewonnen, wordt er gevraagd naar z’n telefoonnummer om de prijs te verkrijgen. Indien de speler dit niet invult, zal hij zijn prijs niet kunnen claimen.

Voor veilige validatie en dus het voorkomen van fraude werd er gekozen voor validatie met eigen geïmporteerde validatiecodes. Zo kon Burger King de validatie van de digitale coupon voltooien door middel van het huidige POS-systeem.
 

Digitaal heeft altijd een uniek voordeel. Het is volledig traceerbaar. Zo krijgt Burger King een grondig inzicht in het succes van de campagne. Hieruit bleek duidelijk dat het om een enorm succesvolle phygital campagne ging. Zo lag de validatie ratio enorm hoog. Bijna iedere speler die won en daarna de claimactie voltrok, wisselde uiteindelijk ook de coupon in.

 

Campagne samenvatting:

  • Kras & win coupon
    • Designed by coupontools
  • Data capture
    • Phone numbers
  • Phygital
    • In-store
    • QR-code
  • Validation with POS
  • Detailed overview of coupon statistics

 

Campagne resultaten:

  • Meer engagement
  • Experience-marketing
  • Stijging in gemiddelde uitgave per klant
  • Waardevolle inzichten
    • Customer data
    • Open ratio
    • Play ratio
    • Claim ratio
    • Validatie ratio

Digitale fast-food couponsDigitale fast-food couponsDigitale fast-food couponsDigitale fast-food coupons
Coupontools logo
Dit succesverhaal hoort bij onze Coupontools software.
Coupontools is een platform voor het opzetten van promotionele campagnes, dataverzameling, gamification, brand awareness, conversie booster en loyalty campagnes.
Lees meer
Geweldig dat je er bent! Cookies? Lees onze Privacy Policy. Accepteer
x