× Xtreme Internet Solutions Logo

Home Over ons
Webdevelopment Grafisch design Promotionele campagnes SMS communicatie
Succesverhalen
Nieuws Media
Vacatures Neem contact op

Coupon-based loyalty

Overzicht Coupon-based loyalty

Taco Bell is van oorsprong een Amerikaanse fastfood-restaurantketen met restaurants over de hele wereld. De Koeweitse Taco Bells waren geïnteresseerd in een loyaliteitsprogramma gecombineerd met coupon beloningen.
 

Campagne opzet

  1. Loyaliteitscampagne

De eerste stap van het proces was het ontwerp van de loyaliteitskaart. Taco Bell wilde een loyaliteitskaart met digitale stempels. Er waren slechts 4 stempels nodig om de loyalty card vol te krijgen. Bij zowel 2 als 4 stempels konden mensen een beloningscoupon ontgrendelen. 

Taco Bell liet bezoekers zichzelf registreren via verschillende QR-codes die in het restaurant werden gepromoot.

Om stempels aan de kaart toe te kennen, scande Taco Bell de QR-code van de kaart, voerde de unieke klantencode in op zijn apparaat en kende het juiste aantal stempels toe. Elk deelnemend Taco Bell-restaurant had een unieke handelaars-login om bij te houden welke locatie de meeste stempels behaalde.

  1. Coupon campagne

Zoals hierboven vermeld, ontgrendelden mensen een beloningscoupon bij zowel 2 als 4 stempels. Bij 2 stempels, zou de coupon geldig zijn voor gratis Mucho Nachos. De laatste beloning voor een volle kaart kon ingewisseld worden voor een gratis maaltijd naar keuze.

De coupon werd onmiddellijk geopend op de validatiepagina om de coupon direct in te wisselen en de beloning te claimen. Om te garanderen dat de coupons maar één keer gebruikt kunnen worden, moest de kassier een validatiewachtwoord invoeren. Taco Bell gebruikte een verschillend wachtwoord voor elke unieke locatie om de validaties per locatie bij te houden. Eenmaal gevalideerd, konden bezoekers die coupon niet opnieuw gebruiken.

De hele campagne (loyaliteit en coupons gecombineerd) verzamelde veel klantgegevens en leverde bruikbare statistieken op om toekomstige digitale campagnes te optimaliseren.

Aanpak van de campagne
Taco Bell wilde klantgegevens verzamelen en de loyaliteit van haar klanten vergroten. Een loyaliteitsprogramma met couponbeloningen was hiervoor een perfecte oplossing. Mensen konden alleen een beloning krijgen als ze meerdere keren het restaurant bezochten. 

Samenvatting van de campagne:

  • Digitale loyaliteitskaart
    • Stempels
  • QR-code verspreiding
    • Gebruikersregistratie
  • Stempels toekennen via validatiewidget
  • Coupon
    • Enkel een validatiepagina
    • Validatie 
    • Uniek validatiewachtwoord

Coupon-based loyaltyCoupon-based loyaltyCoupon-based loyalty
Coupontools logo
Dit succesverhaal hoort bij onze Coupontools software.
Coupontools is een platform voor het opzetten van promotionele campagnes, dataverzameling, gamification, brand awareness, conversie booster en loyalty campagnes.
Lees meer
Geweldig dat je er bent! Cookies? Lees onze Privacy Policy. Accepteer
x